Opinie klientów o Kuba - Wyspa jak wulkan gorąca

5.2 /6
720 
opinii
Intensywność programu
4.5
Pilot
5.5
Program wycieczki
5.3
Transport
5.4
Wyżywienie
4.6
Zakwaterowanie
4.4
Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.

Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
Najlepiej oceniane
Wybierz

3.0/6

Aleksandra, Warszawa 01.02.2024
Termin pobytu: styczeń 2024

Wspaniała wycieczka

Dzięki wycieczce mieliśmy możliwość poznania Kuby od jej prawdziwej strony. Wycieczka zaplanowana tak aby zobaczyć najważniejsze miejsca na wyspie. Program nie jest zbytnio intesywny, ale nam to pasowało: wyjście z hotelu 8-9 rano, powrót 18-19. Wszędzie podwózka autokarem, nie trzeba dużo chodzić. Dodatkowo ciekawe wycieczki fakultatywne. Hotele są w porządku, zważając na ogólne standardy Kuby. Przewodniczka Ola ciekawie opowiadała, więc można to uznać za dodatkowy atut Proponowane lunche przez biuro dodatkowo 15 EUR dziennie - naszym zdaniem nie warto ich brać, taniej i lepiej można zjeść na własną rękę Z minusów: straciliśmy kilka godzin na dojazd do jaskini, która była nieczynna (opiekuni wycieczki nie zweryfikowali tego wcześniej) w ramach rekompensaty zaoferowano nam drinka, co naszym zdaniem nie było współmierne ze stratą w postaci odwiedzenia jaskini, w której mieliśmy płynąć łódką, oraz straconym czasie w autokarze. Z tego powodu obniżam o 1 ogólną ocenę. Kolejny istotny minus to wybrana przez Rainbow linia lotnicza Plus Ultra (-2 pkt) karygodne warunki na tak długi lot, mało miejsca tak jak to jest w przypadku tanich linii lotniczych na krótkie dystanse, kilka sztuk kocyków i poduszek dla wybranych, obsługa, która pojawiła się tylko na początku i końcu rejsu w ramach wydania cateringu, wcale nie była pomocna. Lot powrotny był opóźniony 8h (!) o czym nie poinformowano nas mailowo (natomiast wszystkie szczegóły na temat wylotu na Kubę Rainbow wysłał), o opóźnieniu dowiedzieliśmy się dopiero gdy autobus nie przyjechał o wyznaczonej wcześniej godzinie w segregatorze na recepcji, wtedy skontaktowaliśmy się z rezydentką. CO WAŻNE RAINBOW w ofercie wycieczki pisze: "przelot samolotem czarterowym PLL LOT typu Dreamliner, lub przelot szerokokadłubowym samolotem czarterowym PLUS ULTRA", mimo że prawda jest taka iż z Warszawy lata tylko linia plus ultra, a z Katowic LOT. Treść oferty nie zmienia się w zależności od wybrania miejsca wylotu, co sugeruje, że z wybranego lotniska latają obie linie lotnicze, co nas jako konsumentów wprowadziło w błąd. Mimo ogólnego zadowolenia z wycieczki pozostał niesmak, pod tym względem nie czuliśmy się zaopiekowani przez biuro.

3.0/6

Ewa, Namysłów 27.02.2023
Termin pobytu: luty 2023

Wycieczka kubańskich drinków....zamówionych przez RAINBOW....

Leciałam z Katowic robiąc dużą dopłatę do klasy PREMIUM, to był wielki błąd bo po raz kolejny w tej klasie nie otrzymaliśmy ciepłego posiłku /w ramach obiadu/. Byliśmy głodni...zmrożona zielenina z małą łyżeczką kaszy była nie jadalna. Obsługa pokładowa nosiła kilka razy pierniczki Katarzynki i widząc nasze niezadowolenie poinformowała nas, że to nie jest wina firmy LOT, tylko katering jest RAINBOW i pod ich adresem należy składać zażalenia. To skandal tak traktować klientów na długim, 12 godzinnym locie !!! Fakultety mają wysoką cenę.....Rewia Parisien 55 EUR w tym 2 drinki z rumem, Buena Vista 45 EUR w tym 3 drinki z rumem. A ja nie piję alkoholu, dlaczego mam płacić za drinki zamówione z góry przez RAINBOW ?! ....I doliczone do ceny biletów wstępów ??? Mała intensywność programu....niewiele ciekawych miejsc. Wspaniała pilotka Jolanta, która swoją wiedzą i darem jej przekazania, opiekuńczością i kulturą osobistą.....uratowała tą wycieczkę.

3.0/6

Zenon 23.02.2024
Termin pobytu: styczeń 2024

Fatalne hotele, ubogi program.

Hotele stare, brudne, często bez wi-fi. Przy okazji pobytu widzieliśmy, że są na Kubie hotele o wyższym standardzie. Ubogi program w cenie. Wszystkie interesujące punkty programu trzeba dokupić, jeśli nie to siedzisz w hotelu. A i te dokupione często nudne. Oczywiście niemal wszyscy dokupują, ponieważ inaczej nuda, ale koszty rosną. Olbrzymie opóźnienie lotu (ok.9 godzin), ale Rainbow umywa ręce, mimo, że bilety były kupione w Rainbow, a nie w liniach lotniczych ( samolot czarterowy). Trzy gwiazdki to i tak dużo, a to tylko dlatego, że można było zobaczyć ten kraj, który zatrzymał się wiele lat temu. Trzeba by tę biedę pokazać też , jako ostrzeżenie, wszystkim zwolennikom komunizmu itp.

3.0/6

Michał 09.02.2022

Inny świat

Program wycieczki zbalansowany - zachowano kompromis między objazdówką, a zapewnieniem czasu wolnego. Bardzo dobry pomysł, by po późnym przylocie (w hotelu byliśmy po północy) pierwszego dnia dać odpocząć i poleżeć na plaży do południa. Czas wolny był też w Trynidadzie (skoczyliśmy na plażę) i w Hawanie. Mały minus za atrakcje "rewolucyjne" - to raczej tylko dla fanatyków historii. Sama Kuba to inny świat. Puste półki w "sklepach", rozpadające się budynki i auta z lat 50/60, których ci ludzie naprawdę używają na co dzień. Przyroda piękna, Hawana i inne miasta klimatyczne - szczerze polecam, warte zobaczenia. Hotele odbiegają od standardów, do których większość ludzi jest przyzwyczajona (zdarzyły się niechciane "zwierzątka"), ale na to się szykowaliśmy. Ocenę wycieczki zaniżają piloci - nasz polski, Pan Łukasz i "przewodnik" kubański. Pan Łukasz mało zorientowany, często zdarzały mu się głupie pomyłki lub po prostu niewiedza. Co najgorsze - przewodnik raczej powinien udzielać nam rad co robić i gdzie iść by nie zostać oszukanym, a w tym przypadku było wręcz odwrotnie. Powiedziano nam, że oficjalny kurs wymiany euro to 26:1, wyjątkowo możemy wymienić u przewodnika kubańskiego za 70:1, wymiana na ulicy będzie trudna, bo to nielegalne. Dużo ludzi skorzystało, a już pierwszego dnia wycieczki okazało się, że kubańczycy natarczywie wręcz podchodzili i proponowali wymianę nawet 100 pesos za jedno euro. Kolejnym przegięciem były dodatkowo płatne obiady. Powiedziano nam, że knajpy są pozamykane ale nasz "przewodnik" z Kuby może zamówić wcześniej jedzenie w jakiejś restauracji po 15 euro za osobę. Większość osób skorzystało z oferty. Na miejscu okazało się, że większość knajp jest otwarta i można w nich spokojnie najeść się za 10 euro na dwie osoby. Po pierwszym dniu kiedy ludzie zorientowali się, że są oszukiwani nikt nie chciał skorzystać z oferty kubańskiego przewodnika, na co ten oscentacyjnie powiedział, że on i tak musi zjeść i musimy poczekać bo on idzie na obiad. Zdarzyła nam się też nieciekawa sytucja w Hawanie - przed 14 zabrano nas ze starego miasta i obiecano kolejną atrakcję. Pojechaliśmy zrobić sobie zdjęcie przed znanym hotelem i o 15 wróciliśmy do naszego hotelu zdala od atrakcyjnych części miasta. Kiedy powiedzialiśmy, że nie chcemy pół dnia siedzieć w hotelu Pan Łukasz zakomunikował, że kierowca może nas spowrotem zawieść do centrum, ale za 5 euro od osoby (czyli ok. 150 euro za kurs 10 km) i wrócić będziemy musieli taksówkami na własną rękę. Kolejny minus za 145 euro obowiązkowej opłaty za atrakcje na miejscu - gdyby za te atrakcje płacić w pesos zapłacilibyśmy jedną trzecią tej kwoty.
telefon

Pobierz aplikację mobilną Rainbow

i ciesz się łatwym dostępem do ofert i rezerwacji wymarzonych wakacji!

pani-z-meteracem