Opinie o Kuba - Wyspa jak wulkan gorąca

5.2/6 (826 opinii)
5.2/6
826 opinii
Intensywność programu
4.6
Pilot
5.5
Program wycieczki
5.3
Transport
5.4
Wyżywienie
4.5
Zakwaterowanie
4.5
Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.

Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
Sortuj: Najlepiej oceniane
Typ turysty: Wybierz
  • 4.0/6

    Kuba - mieszane uczucia

    O wycieczce na Kubę myśleliśmy od kilku lat. Teraz, gdy jesteśmy już po – mamy mieszane uczucia. Trzeba pamiętać, że to od ponad 60 lat kraj komunistyczny, a od 25 całkiem samotny i bez wsparcia ze strony bratnich krajów. I to widać na każdym kroku. Budynki, ulice nie remontowane od kilkudziesięciu lat. Z powodu dużej wilgotności wszędzie na budynkach widoczny grzyb. Nigdzie nic się nie buduje, nie remontuje. Havana, Ciednfuegos, Trynidad mają wielki potencjał, ale obecnie robią dość przygnębiające wrażenie, gdyż wszystko jest bardzo zniszczone i nie doinwestowane. Mieszkańcy otrzymują kartki na żywność i środki czystości - np. na 5 jajek na miesiąc dla 1 osoby, 1 litr mleka dziennie dla dziecka, ale tylko do osiągnięcia 7 roku życia, niewielka ilość mięsa i kawy, której i tak nie ma nigdzie. Słodycze, masło, pasta do zębów to towary LUKSUSOWE, których władza nie zapewnia. Ale konkrety. Na Kubie przebywaliśmy od 03 do 18.12.2015r. Kuba powitała nas deszczem, który nam towarzyszył przez cały pierwszy tydzień zwiedzania kraju. Havana urokliwa. Warto udać się na koncert muzyczny w klubie (dodatkowa opłata 35 euro). Świetne wrażenia, super muzyka, wśród kilku wykonawców wokalistka ponad 80 – letnia. Super niespodzianka w postaci przejazdu starymi samochodami od Placu Rewolucji do Kapitolu. Zwiedzanie obiektów wymienionych w ofercie biura zgodnie z planem. Wszędzie stare samochody, rzeczywiście to niepowtarzalny symbol Kuby. Warto wybrać się na lunch na własną rękę, taniej i smaczniej niż w ofercie przewodników biura. Muzyka słyszalna w miejscach, gdzie przebywają turyści. Hotel Vedado w Havanie ubogi. W pokojach czuć zapach pleśni, klimatyzatory stare, bardzo głośne (we wszystkich hotelach ten minus -wskazane stoppery do uszu). Warto zabrać własne ręczniki, te hotelowe zniszczone, szare a nie białe, często dziurawe. Jedzenie dla osób niewybrednych. Cienfuegos i Trynidad. Warto w wolnym czasie podejść do bocznych od rynku uliczek i poznać życie kubańczyków. Można zaglądać do domów, bo kubańczycy są otwarci i z uśmiechem pozwalają wejść i zobaczyć jak mieszkają. A mieszkają w ekstremalnej biedzie. Nigdzie nie widziałam pralki, lodówki kilkudziesięcioletnie (o ile są), łazienki często nieczynne, kanalizacja nie działa. A mimo to uśmiechy na twarzach mieszkańców. Warto mieć piłki dla dzieci, notesy, długopisy, notesy, mydła, środki higieniczne dla kobiet, paty do zębów, proszek do prania i kawę mieloną lub rozpuszczalną. I po prostu rozdawać nawet przypadkowym przechodniom. Warto zabrać ze sobą nie używane telefony komórkowe z ładowarkami i podarować Kubańczykom(o kawie i telefonach dowiedzieliśmy się na miejscu i żałuję, że nie mieliśmy ze sobą). W Trynidadzie warto pojechać wieczorem na występ w Casa de la Musica. Uwaga do biura – zbyt krótki tam pobyt, my byliśmy tylko 1,5 godziny i wracaliśmy do hotelu. Hotele w tych miastach na dość poprawnym poziomie, choć ten w Cienfuegos znów z wilgocią. Podobnie jak w Havanie, jedzenie dla zaspokojenia głodu, ale nie dla wrażeń kulinarnych. Hotel Memories Varadero znacznie poniżej oczekiwań. W pokojach silna woń pleśni, konieczna była zmiana pokoju. W ofercie biura 7 restauracji a’la carte. W rzeczywistości tylko 2 – włoska i japońska. Francuska nie istnieje od ponad roku, innych nie znalazłam, to po prostu bary przy basenach. Ale i tak w czasie tygodniowego pobytu można skorzystać tylko z dwóch restauracji w ramach ceny. Toalety ogólnie dostępne na terenie hotelu w bardzo złym stanie, brudne i śmierdzące. Prysznice przy plaży i basenach nieczynne. W restauracji głównej cały czas prowadzony jest remont. Więc wszechobecny zapach farb, wdychany pył (robotnicy szlifują tynki). Jedzenie dla niewybrednych. Hotel odradzam stanowczo. Biuro pobiera po przyjeździe na Kubę 125 euro na napiwki i bilety wstępu. Uważam, że przedstawiciel biura po zakończeniu części objazdowej powinien się rozliczyć z tych pieniędzy, zwłaszcza że w konkurencyjnym biurze podróży z Polski jest to robione. Turysta powinien wiedzieć na co poszły te pieniądze. Poruszanie się po kraju w części objazdowej odbywa się klimatyzowanymi autokarami. W każdym autokarze „kubański anioł stróż”, czyli przedstawiciel władz, który dyskretnie nas pilnuje i obserwuje. Podczas przejazdów można trochę zobaczyć codzienne życie kubańczyków, ale czuje się duży niedosyt. Warto w zwiedzanych miastach odejść od centrum i po kilkunastu metrach zobaczyć choć trochę prawdziwego tam życia. Decydując się na wycieczkę trzeba pamiętać, że Kuba jest krajem komunistycznym i bardzo biednym. Standard życia Kubańczyków to trzeci świat. To co mają turyści jest niedostępne dla mieszkańców.

    Anna Krystyna, Nowy Sącz - 20.12.2015

    61/65 uznało opinię za pomocną

  • 4.0/6

    Bez szału 🧐

    Wycieczka objazdowa na Kubę z biurem Rainbow była naprawdę interesującą podróżą. Program wycieczki był bardzo fajny i różnorodny, pozwolił nam na zobaczenie najpiękniejszych miejsc tej fascynującej wyspy, w tym Hawany, Trynidadu i innych wyjątkowych zakątków Kuby. Wszyscy uczestnicy byli zgodni co do tego, że zobaczyliśmy naprawdę wiele i całość była dobrze wyważona – intensywność wycieczki była na idealnym poziomie, nie czuliśmy się zbyt zmęczeni, ale też nie było nudno. Niestety, jeśli chodzi o pilotkę wycieczki z Polski, to niestety nie spełniła moich oczekiwań. Była dosyć słaba i wiele osób miało podobne wrażenia. Chociaż jej obecność była pomocna, nie miała zbyt dużego wpływu na komfort wycieczki. Zakwaterowanie w hotelach było jednym z większych rozczarowań. Większość hoteli, które odwiedziliśmy, miały standard, który określiłbym jako maksymalnie dwugwiazdkowy. W pierwszym hotelu w Hawanie, gdzie mieliśmy początkowo zostać, pojawiły się problemy z agregatem prądotwórczym, ale na szczęście zostaliśmy przeniesieni do hotelu Melia (pięciogwiazdkowy), gdzie warunki były naprawdę bardzo dobre. Kolejny hotel w Trynidadzie również był słaby, przypominający standard dwóch gwiazdek. Jedzenie było monotonne, a dostępność talerzy na posiłkach była dość ograniczona. Zakwaterowanie w domkach “Bungalow” pozostawiało wiele do życzenia – były one mocno wysłużone i widać, że potrzebują remontu. Łazienki zdecydowanie nie były na poziomie, jaki można zaakceptować . Natomiast ostatni hotel, w którym się zatrzymaliśmy, był prawdziwym koszmarem. Wszyscy uczestnicy byli zgodni co do tego, że to najgorsze doświadczenie. W pokojach były pluskwy, grzyb, karaluchy i inne nieprzyjemności. Niektórzy uczestnicy nawet nie spali tam tej nocyw pokojach. To była naprawdę duża wada całej wycieczki. Transport podczas wycieczki był w porządku. Lokalny pilot wycieczki, Raul, był bardzo miły i pomocny, a jego obecność dodała wycieczce uroku. Podsumowując, wycieczka była bardzo ciekawa i pełna wrażeń, jednak problemy z jakością zakwaterowania, zwłaszcza w ostatnich hotelach, sprawiły, że moja ocena jest niższa niż mogłaby być. Jeśli chodzi o same atrakcje i intensywność podróży – to na pewno warto, ale biuro podróży powinno zwrócić większą uwagę na jakość oferowanych hoteli.

    Michal, Koszalin - 19.03.2025  | Termin pobytu: grudzień 2024

    0/0 uznało opinię za pomocną

  • 4.0/6

    Przewodnik super, program ok, hotele fatalne

    Wyjazd ratuje przewodniczka - Pani Kasia. Jest bardzo profesjonalna, ma dużą wiedzę. Z plusów także transport podczas wycieczki - wygodny autokar. Drobne problemy z regulacją klimy czy z WC nie są w mojej ocenie istotne. Program wycieczki nie jest nadmiernie przeładowany, a nawet dośc luźny. Zastrzeżenia budzą hotele - zwłaszcza w Hawanie (ten w Marinie Hemingway). Standard bardzo słaby, jedzenie strasznie monotonne, mały wybór i niesmaczne. Z jedzeniem w pozostałych hotelach było nieco lepiej, z naciskiem na słowo "nieco". Z pewnością nie jest to wyjazd dla smakoszy lokalnej kuchni. Rainbow stosuje nieciekawą praktykę jeśli chodzi o lunche. Mają one po prostu zawyżoną cenę (15 euro). Można się o tym przekonać szczególnie w Hawanie, gdzie w restauracjach sąsiednich można zjeśc taniej i równie dobrze. W pozostałych lokalizacjach wyboru nie ma, bo restauracje są "pośrodku niczego". Podobnie zresztą jak hotele. Mimo wszystko osobom zainteresowanym Kubą wyjazd można polecić. Szczególnie wygodny jest transport na wyspę - czarterem lot bezpośredni (Dreamliner). Zletą dla singli jest niewielka dopłata w przypadku pdróży nie w parze.

    Andrzej - 02.04.2019

    23/26 uznało opinię za pomocną

  • 4.0/6

    Kuba - Wyspa jak wulkan gorąca

    Jesteśmy zadowoleni z wycieczki z biurem Rainbow , które przybliżyło nam obraz Kuby od środka. wycieczka dobrze zorganizowana aczkolwiek termin który był wybrany przez nas przełom grudnia i stycznia nie polecam ze względu na pogodę którą mieliśmy na Kubie

    Agata Hudzik - 30.09.2024  | Termin pobytu: grudzień 2023

    5/6 uznało opinię za pomocną

telefon

Pobierz aplikację mobilną Rainbow

i ciesz się łatwym dostępem do ofert i rezerwacji wymarzonych wakacji!

pani-z-meteracem