Kategoria lokalna 4
4.0/6
Hotel najlepsze lata świetności ma już za sobą, wszędzie widać wyraźne ślady długoletniego użytkownika. Śniadanie w formie bufetu przeciętne i monotonne, kolacje zestaw serwowany do stolika, obsługa na kolacjach wyjątkowo powolna i źle zorganizowana. Największym atutem hotelu jest rewelacyjne położenie blisko starego miasta i wszystkich głównych atrakcji, oraz wspaniałe widoki z balkonu oraz tarasu restauracji.
Tomasz, Warszawa - 22.11.2023 | Termin pobytu: listopad 2023
3/3 uznało opinię za pomocną
4.0/6
Hotel w centrum starego miasta. Dobra lokalizacja, czysty, miła obsługa. Jedzenie na śniadania szwedzki stół, ale mały wybór w porównaniu z innym hotelem gdzie byłam na objedzie. Kolacja serwowania, ale nie masz wyboru jesz to co oni ustalą, ryby, owoce morza, mięso. Dla osób wege nie ma kolacji, a dla weganów to nie ma śniadania i kolacji.
Beata, Warszawa - 10.10.2024 | Termin pobytu: wrzesień 2024
5/6 uznało opinię za pomocną
4.0/6
Organizacja ze strony Rainbow - pani rezydentka biura podróży w hotelu (pierwszy tydzień sierpnia 2024) sympatyczna i kulturalna, ale w mojej ocenie totalnie nienadająca się do tej pracy. Po spotkaniu informacyjnym pierwszego dnia sprawiła wrażenie osoby bojącej się wszystkiego. Zniechęcała do każdej aktywności, która nie była wycieczką organizowaną przez biuro podróży. Baaardzo demonizowała jeżdżenie samochodem po wyspie - które wiadomo nie jest po płaskich i szerokich drogach, ale DA SIĘ to zrobić i nie zginąć. Straszyła, że ze względu na pewną cykliczną imprezę cała wyspa będzie sparaliżowana przez tydzień(!) - co zupełnie nie miało miejsca, zamknięte było tylko ścisłe centrum Funchal przez jeden czy dwa dni. Wyjście na szlak, nawet z listy oficjalnych polecanych szlaków (tzw. peerek, od „PR”), bez przewodnika opisywała jako opcję bardzo niebezpieczną - a te szlaki są bardzo dobrze oznakowane i przewodnik na tych popularnych jest absolutnie zbędny, nie wiem nawet, do czego miałby się przydać. Gdybym sama nie przygotowała się do wyjazdu z własnych źródeł wiedzy, to byłabym przerażona(!) po spotkaniu z nią. Drugi duży minus - nikt, a w szczególności pani rezydentka, nie poinformował nas, że jako wegetarianie musimy to zgłosić z wyprzedzeniem. Dało się to załatwić już z obsługą hotelu, ale z niepotrzebnymi nerwami. Inne aspekty organizacyjne, takie jak transport z i na lotnisko - bez zarzutu. Hotel - jak na zagraniczne 4 gwiazdki, to nie ma tragedii. Trzeba pamiętać, że zagraniczne 4 gwiazdki nie oznaczają takiego samego standardu, jak polskie 4 gwiazdki. Z plusów: - budynek hotelowy ładny, choć lata świetności ma za sobą, - przyjemny, czysty i niezatłoczony basen z leżakami i parasolami, - piękny widok na ocean i Funchal z okien większości pokoi, - dogodne położenie (blisko knajp i ścisłego centrum), - osoby sprzątające bardzo przykładające się do swojej pracy, - bardzo dobrze działające wifi w całym hotelu, w tym w pokojach, - wydajna klimatyzacja w pokojach, - parking jest. Minusy: - mrówki w pokojach (co najmniej dwóch różnych pokojach w tym samym czasie) - nie można zostawić na wierzchu nawet na chwilę żadnego otwartego jedzenia, - dla osób niejedzących mięsa i ryb (wegetarian), o weganach nie wspominając, posiłki absolutnie FATALNE. Na śniadaniach w formie bufetu generalnie mały wybór. Na kolacjach (ustalony 3-daniowy posiłek taki sam dla wszystkich) opcja wege przez kilka dni z rzędu nie zawierała żadnego(!) produktu białkowego. Często było to po prostu danie z menu mięsnego z odjętym elementem białkowym (mięsem/rybą) - absolutnie nie do przyjęcia w hotelu 4-gwiazdkowym, - śniadania w formie bufetu mało urozmaicone (mała liczba rzeczy do wyboru i codziennie to samo), - kolacje nie w formie bufetu (ustalony 3-daniowy posiłek taki sam dla wszystkich, wegetarianie i weganie muszą wcześniej zgłosić to na recepcji), a porcje nie za duże (osoba z dużym apetytem nie najadała się raczej całkiem do syta), - do kolacji jakikolwiek napój jest dodatkowo płatny, - krótkie leżaki przy basenie (osobom wysokim dyndają stopy, co nie jest wygodne), - parking hotelowy bardzo oblegany i ciasny - jak się późno przyjeżdża, to nie ma miejsca i trzeba parkować na ulicy, - budowa jakiegoś dużego obiektu TUŻ za płotem hotelu - w sierpniu 2024 hałas jak z budowy od rana (nawet od 8:00 rano), - przy meldowaniu chciano zatrzymać nasze dowody osobiste na noc(!), a jak odmówiliśmy pozostawienia ich, to pracownik recepcji zrobił ich ksero (a jest to niezgodne z RODO). Ogólnie - nie należy spodziewać się standardu 4-gwiazdkowego jak w Polsce, a wegetarianie i weganie powinni nastawić się na jedzenie na mieście lub wybrać inny hotel. Poza tym OK.
Agata, Warszawa - 09.08.2024 | Termin pobytu: lipiec 2024
3/3 uznało opinię za pomocną
4.0/6
Tym razem wybraliśmy wczasy, bo oferta objazdowa nie jest powalająca, a Madera jest przyjazna i po odrobinie przygotowania można sporo zobaczyć samodzielnie, korzystając z komunikacji zbiorowej lub pojedynczych wycieczek typu np. "Biegun Ciepła" kupionych przed wylotem lub na miejscu. Biuro wykorzystaliśmy więc tylko do organizacji przelotu, zakwaterowania i wyżywienia, z czego wywiązało się w 100%. Wybór hotelu blisko centrum znacząco to ułatwia (5 minut od "dworca" autobusowego, nie więcej niż 10 minut od reszty przystanków autobusowych), bardziej w centrum za te pieniądze będzie trudno coś znaleźć.
nuda - 29.03.2022
16/17 uznało opinię za pomocną