Opinie o Najpiękniejsze parki narodowe USA

5.2/6
(88 opinii)
Intensywność programu
5.2
Pilot
5.1
Program wycieczki
5.4
Transport
5.0
Wyżywienie
3.6
Zakwaterowanie
5.1

Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.

    3.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    79

    Pecunia non olet

    MAREK, PIEKARY ŚLĄSKIE 27.07.2022

    Dość długo zbierałem pieniążki (cena nie należy do niskich) by móc nabyć sobie tort pod nazwą "najpiękniejsze parki narodowe USA", a co otrzymałem? Zakalec z robakiem wcinającym wisienkę na jego szczycie. Podana w tytule sentencja zaczyna przyświecać władzom Rainbow. Moja opinia nie jest bezzasadna, jako że wysłanie grupy z " pilotem" p. Zofią, która była kompletnie nie przygotowana, daje podstawę do takiego stwierdzenia. Czy Pani ta nie mogła odmówić, czy zadziałała zgodnie z przytoczoną sentencją ... nie wnikam. Opisuję fakty mnie dotyczące. Wszyscy wiemy, że pilot to 50% udanej "objazdówki", a działania naszej opierały się na pobraniu i rozdaniu kluczy do pokojów hotelowych oraz krótkim streszczeniu wiadomości pozyskanych z Wikipedii. Zero lub błędne wiadomości o czasie przejazdów , przygotowaniu do dnia następnego, usytuowaniu zwiedzanych obiektów i zakresie zwiedzania skutkowały tym, że w miejscach, które można zwiedzić w kilka minut dostawaliśmy ponad 2 godziny, a tam gdzie cud natury sprawiał chęć obcowania z nią wiele godzin dostawaliśmy 60 minut. Efektem takiego podejścia do obowiązków pani Z. była ekspresyjna reakcja Pana Krzysztofa, chapeau bas Panie Krzysztofie. Kolejnym przyczynkiem do tytułu tego komentarza jest konieczność pobrania (wliczonych w cenę) urządzeń systemu TGS, użyte raz w celu sprawdzenia (nie przez "pilotkę "). I doszedłem do bardzo drażliwego punktu.... obowiązkowy pakiet walutowy. Nijak nie mogę się doliczyć jego podstaw (przepraszam mojego matematyka). Ceny biletów wstępu do zwiedzanych obiektów i parków są podane na stronach internetowych. Pomocy, a co za tym podąża napiwków, w hotelach nie stwierdziłem, kierowcę opłacał miejscowy touroperator... słabo to wygląda prawda? Tyle narzekania na szczęście cuda utworzone przez matkę naturę obroniły się same i dzięki udostępnieniu ich przez Pierwsze Narody Ameryki mogliśmy sycić oczy pięknem, które swym kunsztem przebijają twory najznamienitszych przedstawicieli homo sapiens. WARTO ZOBACZYĆ. FASCYNUJĄCE PIĘKNO PRZYRODY. Polecam tę wyprawę, byleby był z wami pilot.

    2.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    50

    Najpiękniejsze Parki Narodwe USA

    Elżbieta 29.08.2023

    Niestety była to pierwsza wyprawa, z której wróciłam bez satysfakcji i z dużym niedosytem. Jeździliśmy od punktu widokowego do punktu. Czas spędzony w autokarze zbyt długi a spacerów nie było praktycznie w ogóle - jedynie krótki spacer w Yellowstone. Jestem mocno tym rozczarowana. Nie widzieliśmy zapory Hoovera choć było to w programie. Nie widzieliśmy też szczytów Maroon Bells i jeziora choć warunki pogodowe na to pozwalały. W mojej ocenie pilotka nie potrafiła odpowiednio zaplanować czasu aby to zrealizować. Lot nad kanionem Kolorado - było więcej chętnych niż zarezerwowanych miejsc w efekcie czego odbyło się losowanie kto leci a kto nie leci i to był dla mnie osobiście wielki niesmak. Na całe szczęście ja akurat okazałam się szczęśliwcem podczas losowania ....ale niesmak pozostał. Góry Skaliste widzieliśmy z daleka z punktów widokowych. Dopiero ostatniego dnia udało się trochę więcej. Nie było spacerów i bezpośredniego kontaktu z tą piękną przyrodą. W programie był też fakultatywny lot nad Las Vegas, którego dla mnie nie zarezerwowano mimo, iż zgłosiłam to na miesiąc przed imprezą i miałam to wpisane do umowy.Ogólnie jestem rozczarowana.

    2.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    73

    rozczarowanie

    Małgorzata, --- 11.05.2022

    właśnie wróciłam z wycieczki w terminie 26.04 do 8.05.2022 i pierwszy raz wróciłam rozczarowana organizacją biura Rainbow. Ale po kolei: 1. kiedy już dojeżdżaliśmy na pn okazało się że drogi do parków są nieprzejezdne ze wzg na warunki atmosferyczne. Do Parku Grand Teton nawet nie wjechaliśmy! w Parku Yellowstone nie zobaczyliśmy wszystkich atrakcji tj tych błotnych ze wzg na brak wjazdu. Okazało się na miejscu , iż ten park tak naprawdę oficjalnie otwiera się w połowie maja!! Biuro Rainbow nie sprawdziło tego? Po co wysyłać klientów w rejon o tej porze kiedy warunki atmosferyczne mogą utrudniać nawet połowę atrakcji??? 2. Zwiedzanie w ciągu dnia było mocno uwarunkowane czasowo, by nie wiedzieć czemu czasem nawet zjechać do hotelu po 17stej. Po co? Kiedy cześć hoteli było na obrzeżach, nie można było dokąd pójść, zjeść itp. Myślę, że ludzie nie jadą na drugą półkule by o godz 17 stej siedzieć w hotelu i zabijać czas na siłę!! 3. W okolicach miasta Browning mieliśmy jechać nad jezioro, ale okazało się , ze biuro Rainbow nie sprawdziło przejazdu drogi i nie mogliśmy zwiedzić tej atrakcji w tym dniu. W kolejnym dniu zresztą też tego jeziora nie zobaczyliśmy!! Wysadzono nas przy nie wiem jak to określić motelu, w którym był brud, zimno, nieszczelne okna, brak zamków drzwiach! Kiedy się okazało ze dla pilota i kierowcy nie ma miejsca a autokar nie ma gdzie bezpiecznie zaparkować, na szybko pojechaliśmy do innego hotelu. ale w tym dniu atrakcji było zero!!! 4. Widoki w kanadzie były również ograniczone, bo z przepięknego jeziora Lake Luis zobaczyliśmy kupę śniegu i już!! Bo to też nie ten czas na zwiedzanie !! Generalnie żeby nie było, przed decyzją o wylocie sprawdziłam pogodę ale każdy chyba wychodzi z założenia ze jeśli takie biuro organizuje wycieczkę w takim terminie to wie co robi prawda??? Miałam wrażenie, ze to tak jakby biuro wysłało klientów w lipcu do Zakopanego i było zdziwione ze nie ma śniegu! Drugi tydzień był bardzo słaby, zamknięte drogi i ten pobyt w Kanadzie mocno naciągany na zabicie czasu do wylotu. Szkoda, bo mam ogromny niedosyt zwiedzania i mocne poczucie nabicie mnie w butelkę, a przez kilka już lat nie mało kasy zostawiłam w tym biurze jako klient.

    2.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    40

    uwagi do imprezy

    Marek Krzysztof, Wroclaw 15.05.2024 | Termin pobytu: kwiecień 2024

    Skandalem jest żądanie pojawienia się na lotnisku 3 godziny przed odlotem tj. o godzinie 3 rano, podczas gdy przedstawiciel biura zjawia się, zgodnie z informacją wywieszoną na stoisku, o godzinie 4 . O tej samej godzinie rozpoczęto odprawy w KLM. Po co kazano nam bezczynnie czekać od 3 do 4 rano ? Czy nie istniało żadne alternatywne połączenie podczas drogi powrotnej. 7 godzinna przerwa po ponad 11 godzinach podróży / wliczając moment pojawienia się na lotnisku w USA /. W naszym przypadku było to ponad 9 godzin z powodów złych warunków atmosferycznych. Każdy z uczestników , mając wybór dopłaciłby do biletu aby bezczynnie nie czekać na lotnisku. Może trzeba by pomyśleć o wspólnym spacerze po Paryżu

    2.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    28

    Nigdy więcej objazdówki

    Bogusia Szczecin 16.10.2024 | Termin pobytu: sierpień 2024

    Wszystko co mogło pójść nie tak,poszło nie tak. Od zaginionego bagażu, za który nie dostałam odszkodowania mimo wykupionego dodatkowego ubezpieczenia ( ubezpieczenie to jakiś pic na wodę ) po fatalnego przewodnika, nie zrealizowane punkty programu, I robiący na złość pilotowi i wycieczce kierowca. Rok wcześniej zamawiane przeloty helikopterem nie odbyły się, biuro podróży nie dotrzymało zobowiązania. Odwiedzane punkty programu były robione w takim tempie, że nie było czasu skorzystać z toalety, nie mówiąc już o jedzeniu w jakiejkolwiek restauracji, bo nie było na to czasu. Byłam po raz pierwszy i ostatni. Piękne widoki z okien autokaru, więc trzeba tam wrócić, ale już na spokojnie I po swojemu. Nie skorzystam już z takiej formy wycieczki, I na pewno nie będę polecać dodatkowych ubezpieczeń na bagaż, bo to oszustwo jest. A i jeszcze autokar który zupełnie nie nadawał się do długich podróży. Żadnych udogodnień, zwykły prosty starego typu autobus

    2.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    17

    Mam mieszane uczucia

    . 12.09.2024 | Termin pobytu: sierpień 2024

    To, co chcieliśmy zobaczyć (Parki Narodowe, natura) nie zawiodło- widoki były przepiękne. Cała reszta była średnia. Większość noclegów była w miejscach, w których otoczeniu nie było nawet sklepu spożywczego. Śniadania, zgodnie z wcześniejszymi ostrzeżeniami, pozostawiały wiele do życzenia. Program był tak przeładowany, że Pilot nie zgadzał się na krótki postój przy sklepie spożywczym lub na ciepły posiłek. Styl opowiadania/pracy Pilota nie przypadł nam do gustu.

    1.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    91

    Piękne zdjęcia - przypominają koszmar jaki zgotował nam kapo-przewodnik Jarek

    Ewa 01.11.2024

    Wróciłam z tej wycieczki bardzo rozczarowana i zrażona do objazdówek. To miała być najlepsza wycieczka w życiu a była najgorsza. Nadal nie wierzę i mam ogromny żal że z wycieczki o tak świetnym programie, kapo-przewodnik (Jarek) może zrobić koszmar, który chce się jak najszybciej wyrzucić z pamięci. Niestety od pilota bardzo dużo zależy. Opiekuna nie mieliśmy. Każdy w tym kraju był nam bardziej życzliwy i chętny do pomocy niż on. Na jakiekolwiek zgłaszane problemy reagował agresją. Kiedy zgłoszono że jest zimno w autokarze powiedział: 'moi drodzy są tu takie osoby które są chore, sieją zarazę i wydaje im się że jest zimno - zaraz wszyscy będziemy chorzy' - jednocześnie on siedział zdala od okna przy którym wiał mroźny nawiew i dodatkowo obok jego okna nawiew był zaklejony taśmą. Jedyną szansą żeby nie siedzieć w kurtce zimowej w autokarze było kupienie taśmy i zaklejenie tego nawiewu również przy swoim oknie. Na prawie pięciogodzinnym odcinku drogi miał być jeden przystanek ale nie zarządził żadnego i parę osób skorzystało z toalety w autokarze z braku alternatyw. Już wcześniej było zgłaszane że toaleta jest zepsuta/ nie spłukuje się (i śmierdziało) - autokar w ogóle był bardzo wyeksploatowany (np połamane były uchwyty na napoje, podłokietniki) a jak się w nim prawie mieszka przez 12 dni to ma znaczenie. Następnego dnia rano kiedy wsiedliśmy do autokaru smród był nie do opisania. Wywiązała się kłótnia - że przystanków powinno być więcej - na to przewodnik odpowiedział ironicznym tonem że jesteśmy dorośli, wiemy jakie mamy dystanse do pokonania. Zarzucił grupie że wiadomo że z toalety w autokarze nie powinno się korzystać i jeszcze tego samego dnia oświadczeł że toaleta w autokarze została na stałe zamknięta. Potem robił już częstsze przystanki ale kłótnie z przewodnikiem były codziennością. Kiedy w swoim monologu toaletowym powiedział że gdybyśmy się zatrzymali to wszyscy by poszli i minęłaby godzina, powiedziałam - to chyba znaczy że wszyscy potrzebowaliby toalety. Wtedy rzucił oschle - ale proszę mi nie przerywać! Tak wyglądała próba tłumaczenia mu czegokolwiek. W chamski i agresywny sposób ucinał rozmowę, pokazując że on tu rządzi i inni nie mają nic do gadania. Kiedy w Parku gór skalistych nie zarządził żadnego przystanku na jakimkolwiek punkcie widokowym (tylko sklep + wc) - nawet nie wiedzielibyśmy ile nas ominęło bo nic nie powiedział ale jedna z uczestniczek właśnie na te widoki najbardziej liczyła. Podobno jest tam pięknie. Nie było nam dane tego zobaczyć bo tak zdecydował przewodnik. Dopiero po jej uwagach/ pytaniach dlaczego, stwierdził że był korek i pewnie nigdzie byśmy nie dojechali więc nie było nawet co próbować... Z drugiej strony w miastach w których chciał nam dawać 2h+ czasu wolnego nie było co robić (np w Aspen) to była kompletna strata czasu - szczególnie że nie raczył zasugerować co mamy z tym czasem zrobić i w którą stronę pójść. Kiedy mu zarzucono że powinień nam pomóc, rzucił krótko i nieprzyjemnie że on nie odpowiada za nasz czas wolny. W końcu w Denver kiedy było rano i wszystko było zamknięte, znowu chciał dać nam 2h (tak powiedział kierowcy). Po wyjściu z autokaru i 15 min wspólnego spaceru spytał ile chcemy czasu. Powiedzieliśmy że już nie chcemy, wystarczy 15 min na toaletę czy złapanie kawy i już bo nie ma co tu robić i lepiej gdzie indziej ten czas spędzić. Bardzo się obruszył, zdenerwował, rzucił że to tylko tylko opinia kilku osób - ale to była opinia wszystkich którzy słyszeli jego pytanie i nie było nikogo kto by mówił inaczej. Ostatecznie ugiął się pod namowami. Jednocześnie nigdy nie było wystarczająco czasu żeby zjeść obiad - zwłaszcza że znalezienie restauracji najczęściej było trudne - często było tak np że mając 45 minut na obiad i nie mając pojęcia w którą stronę iść żeby znaleźć jakąś restaurację 20 minut zajmowało szukanie, potem w lokalu dowiadywaliśmy się że trzeba czekać na stolik 20 minut i już było wiadomo że nie ma szansy tego dnia na ciepły posiłek ale nerwy i stres związane z tym czy zdążymy zjeść śniadanie i czy będzie jakiś obiad były gwarantowane codziennie. Włączałam czasem internet żeby znaleźć jakikolwiek bar na google maps w miejscu gdzie nas wyrzucano ale po kilku dniach dostałam sms że ustawiony limit transmisji 200zł zostanie niedługo przekroczony. Nie powinno tak być, pilot powinien oszczędzić nam takich kosztów po prostu mówiąc gdzie znajdziemy restaurację ale umywał ręce od jakiejkolwiek pomocy. Śniadania hotelowe były skrajnie ubogie ale to już pominę. Dla uproszczenia lepiej założyć że na tym wyjeździe śniadań nie ma. Wszystko samemu trzeba sobie zapewnić i przygotowywać prowiant (kanapkę) żeby mieć coś do jedzenia w ciągu dnia. Ogólnie jedzenie na tej wycieczce to powód ciągłego stresu. Nigdy nie było wiadomo kiedy coś przegryźć - czy przerwa na ciepły posiłek zostanie zarządzona ad hoc o 12:00 czy o 19:00 i czy uda się w tym czasie coś znaleźć i zjeść. Nawet pierwsze śniadanie w Las Vegas, relatywnie najmniej ubogie było mega stresujące przez naszego pilota oczywiście. Bar otwierali o 7:00 i zaraz przed otwarciem czekaliśmy razem z trzema innymi grupami Rainbow - każda na oko dwa razy większa niż nasza - nas było 30 osób. Kiedy otworzyli bar, nasz przewodnik nas trzymał i nie pozwalał wejść do czasu aż weszły wszystkie inne grupy. Kiedy w końcu pozwolił nam też się ustawić w gigantycznej już kolejce, rzucił że wystarczy nam jak o 8:00 umówimy się w autokarze. To było nierealne i kiedy zbliżała się 8:00 a część osób dopiero siadała do stolików z resztkami jedzenia które udało im się jeszcze znaleźć w podgrzewaczach po 40 minutch stania i w drugiej kolejce po kawę, łaskawie dał nam więcej czasu. Na koniec pobytu też przewodnik się postarał żeby popsuć nam tą wycieczkę jak się da. To był ostatni stop na jeziorko w yellowstone. Stwierdził że ścieżka jest po prawej i pół godziny nam wystarczy na jezioro. Było zimno więc został w autokarze. Po 15 minutach szybkiego marszu zaczęliśmy się zastanawiać czy dobrze idziemy. Jak okiem siegnąć były tylko lasy i polany. Żadnego jeziora nie widać, a jeżeli nie zawrócimy teraz to się spóźnimy i znowu będą nieprzyjemne uwagi. Większość zawróciła, trzy osoby poszły dalej. Po powrocie do autokaru ktoś spojrzał na tablicę przy ścieżce i okazało się że musielibyśmy iść dwa razy dalej żeby dojść do jeziora. Na pytanie czemu dał nam tak mało czasu, bez szansy na dojście do jeziora, odpowiedział że i tak byśmy nic nie zobaczyli bo pogoda i widoczność była fatalna. Nigdy w życiu nie spotkałam się z tak nieprofesjonalnym pilotem. Czekaliśmy na pozostałe osoby 40 minut. One dotarły do jeziora ale prawie biegiem i po drodze się zgubiły. Ciężko było ich winić za spóźnienie, wszyscy byli wkurzeni tą sytuacją. Wiadomo że przewodnik nawalił ale bynajmniej nie poczuwał się do winy i winę zrzucił na spóźnionych. Podsumowując - organizacja była tak skrajnie zła że zupełnie przyćmiła to co USA miało do zaoferowania ale były pozytywne rzeczy. Lot nad wielkim kanionem był wspaniały. Amerykanie są najżyczliwszymi ludźmi na świecie. Mają też piękną przyrodę. Brakowało spacerów po parkach. Formuła tej wycieczki to wysadzanie uczestników na punktach widokowych na zdjęcia i spowrotem do autokaru. Chodzenie było sporadyczne, tylko w miasteczkach a tam nie było najczęściej co zwiedzać. W jedynym miasteczku wartym zwiedzenia stylizowanym na dziki zachód pilot dał nam za mało czasu. Trzeba było wybrać - albo obiad albo zobaczenie. Ci którzy wybrali najpierw spacer a potem próbowali zjeść, sporo się spóźnili. Pozostałe osoby które zjadły ale zrezygnowały ze zwiedzania z braku czasu, czuły się oszukane. Super byłoby jeszcze tam pochodzić ale wróciśmy na wyznaczony czas do autokaru ... i tam czekaliśmy zdenerwowani 20 minut na pozostałych. Przewodnik tylko strofował żeby nie stać przy autokarze tylko siedzieć w środku czekając na resztę co jeszcze pogarszało atmosferę bo przy tylu godzinacg siedzenia w autokarze każda możliwość rozprostowania nóg jest na wagę złota. Każdy kto miewa bóle pleców zrozumie. Tak to wygląda. Jak też chcecie wyrzucić ponad 15tys w błoto, przeżyć koszmar i rozczarowanie po którym potrzebujecie wziąć wolne żeby dojść do siebie i przekonać się jak pilot wycieczki potrafi odebrać szansę na udane wakacje i wprost je zniszczyć, to śmiało! Ta wycieczka z kapo-przewodnikiem panem Jarosławem jest dla was.

    0.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    47

    Obdarci z marzeń

    Ewa 28.10.2024 | Termin pobytu: październik 2024

    To miała być wycieczka marzeń, a pozostała trauma, żal, rozczarowanie. A wszystko przez jednego człowieka - przewodnika. Pan Jarosław to człowiek niekompetentny, nieżyczliwy, małpio złośliwy. To, co na wycieczce mogło się samo obronić to cudowna przyroda (niestety, wielu miejsc opisanych w streszczeniu wycieczki nie widzieliśmy) i wspaniali Amerykanie - radośni, pomocni, gotowi przychylić nieba turystom. A program - to był program zmodyfikowany przez naszego przewodnika. Na przykład Park Narodowy Gór Skalistych znam nadal jedynie z opowiadań znajomych, a my zrobiliśmy kilka zdjęć przy szosie. Nie widzieliśmy żadnych 'jezior i łąk', o których pisze w programie wycieczki RAINBOW. Nasz przewodnik stwierdził, że skoro był jeden korek (jakaś stłuczka) po drodze, to do tych punktów widokowych też napewno byłyby korki. To tylko jedna z sytuacji, które kompletnie zrujnowały naszą wycieczkę. Spośród 30 osób naszej grupy (wspaniali ludzie) większość otwarcie deklarowała, że nigdy więcej nie wyjadą z Rainbow. Pan Jarosław powiedział, że pilotuje również inne wycieczki - w innych częściach świata - mam nadzieję, że tylko z Rainbow i że wybierając inne biuro podróży na Niego nie trafię. Żałuję, że muszę zrezygnować z Rainbow, byłam z tym biurem w Jordanii i byłam bardzo zadowolona, ale tam była cudowna przewodniczka.

telefon

Pobierz aplikację mobilną Rainbow

i ciesz się łatwym dostępem do ofert i rezerwacji wymarzonych wakacji!

pani-z-meteracem