5.4/6 (526 opinii)
2.5/6
Niezadowolenie zaczeło sie juz po wyladowaniu na lotnisku w Nowym Yorku. Czekalismy ca. 1,5 godziny na autobus, ktory miał nas zawiezc do hotelu. A nastepny dzien, po sniadaniu znowu czekanie ,30 min na autobus. Po 3 dniach pobytu w Nowym Yorku pojechalismy na lotnisko celem przelotu do Las Vegas a tu sie okazało, ze skreslono lot i nasz program zwiedzania zostanie zubozony o to, co chciałem w USA najbardziej zobaczyc, tj. Gran Canion. Przewieziono nas do motelu na nocleg aby oczekiwac na jakies połaczenie do Las Vegas. Stracilismy 2 dni na oczekiwanie "co dalej". W koncu przewieziono nas autokarem do Waszyngtonu aby z tamtad poleciec z przesiadka do Las Vegas. A z lotniska, po czekaniu na autokar przejechalismy przez Las Vegas i nastepnie cała meczaca noc w autokarze do hotelu, juz według programu, aby tam sie umyc, zjesc sniadanie i jechac dalej zgodnie z planem wycieczki. Było to bardzo meczace. Dalszy plan odbywal sie juz zgodnie z programem. Niestety na Gran Canion nie bylo juz czasu. Gdyby nie te pierwsze dni na wschodnim wybrzezu to nie bylo by w zasadzie tematu, z mojej strony do narzekania. Sniadania w hotelach były, jak na moja ocene słabe ale to takie "amerykanskie jedzenie". Boze bron nas przed takim wyzywieniem w naszym kraju. Cała grupa zgodnie oswiadczała, ze bedzie sie starac o odszkodowanie za ten niezrealizowany plan (Gran Canion) i stracone 2 dni. Ciekawe, jak odniesie sie do tej sprawy biuro podrozy.
2.5/6
Od dawna chciałam wybrać się na tą wycieczkę i gdy mi się udało byłam szczęśliwa i podniecona,jakież było moje zdziwienie jak po długiej i z przesiadkami podróży wylądowaliśmy na lotnisku J.F Kennedy w N.Y.brudno masa bezdomnych i narkomanów wszędzie i w dużych i małych miejscowościach .inaczej wyobrażałam sobie USA,jedzenie słabe drogi też wszystko przereklamowane jedynie ładna i czysta dolina krzemowa i małe duńskie miasteczko.lot helikopterem za 230 dolców nie wart.pozytywnie to pogodni i uprzejmi ludzie można się odstresować po naszym chamstwie.Poleca
2.0/6
Jesteśmy świeżo po powrocie z wycieczki "Oto Ameryka". Niestety, z powodu braku profesjonalizmu Pani Pilot (Pani Marty) wycieczka ta okazała się nieprzerwanym i stresującym biegiem po wybranych fragmentach Stanów. Wybierając biuro podróży i wycieczkę zorganizowaną liczyłam na opiekę i wsparcie Pilota. Wierzyłam, że przekaże mi wszystkie niezbędne informacje bym mogła wraz z Synem poznawać kraj, podziwiać krajobrazy i korzystać z opłaconych atrakcji. Tak się jednak nie stało. Pani Marta pędziła przodem nie zwracając kompletnie uwagi na uczestników, który pozostali w tyle. Gdyby nie zainteresowanie pozostałych uczestników grupy kilka osób zgubiłoby się w różnych miejscach lub też być może straciło życie. Pani Pilot nie miała pojęcia o tym, że komuś zrobiło się słabo i potrzebne było posadzenie kogoś na ławce i podanie wody, że część grupy nie jest w stanie w takim tempie dotrzeć do jakiegoś punktu i została gdzieś w Central Parku, trzeba to było zgłaszać w momencie gdy się do niej "dobiegło". Nie wykazywała praktycznie żadnej chęci pomocy. W momencie gdy potrzebowałam wyjąć z bagażnika swoją walizkę aby wyciągnąć z niej plastry i leki przeciwbólowe (po tej pogoni miałam nogi w odciskach, choć korzystałam ze sprawdzonych butów sportowych) niby poprosiła o pomoc kierowcę ale gdy on odmówił patrzyła tylko na mnie z uśmiechem. Musiałam sama prosić kierowcę o otwarcie bagażnika a gdy ten łaskawie się zgodził, sama musiałam wyjąć swoje walizki a następnie zapakować je z powrotem do bagażnika. Innym razem gdy jedna z nastolatek rozchorowała się i poprosiła o możliwość pozostania w autokarze bez zwiedzania jednej z atrakcji (przeznaczone na nią było 30 lub 45 min.) Pani Marta wraz z Kierowcą odmówili i stwierdzili, że powinna wysiąść, bo na zewnątrz będzie jej lepiej. Pilotka zresztą nie była zainteresowana tym jak się czujemy, czy mogłaby nam jakoś pomóc - wręcz przeciwnie, uważała, że powinniśmy świetnie orientować się co gdzie jest, jak działa, biegle mówić po angielsku, a plany np. Universal Studio mieć w jednym palcu albo chociaż w aplikacji. Nigdy nie podawała nr pokoju w którym moglibyśmy ją zastać gdybyśmy potrzebowali pomocy a gdy popełniała jakiś błąd żartowała, że każdy ma czasem gorszy dzień. My oczywiście takiego gorszego dnia mieć nie mogliśmy, kiedy ktoś się spóźnił minutę lub dwie niezadowolona mówiła o braku szacunku nie zwracając w ogóle uwagi na fakt, że mieszkaliśmy np. na 26 piętrze do którego jeździły tylko dwie windy (z czterech) i po prostu nie mieściliśmy się czasem i musieliśmy czekać na kolejną bez możliwość przyspieszania jej przyjazdu itp. Zresztą myliła też godziny naszych spotkań, umówiła się z nami na 15.30 a potem miała pretensje, że nie przyszliśmy na 15.00 tak jak byliśmy umówieni. Uczestniczy przestali już nawet zwracać uwagę na takie pomyłki bo to i tak nie mało żadnego sensu. Zamiast otrzymać istotne informację dotyczące opłaconych przez nas atrakcji słuchaliśmy fragmentów książek, wywiadów lub wywodów na temat książki, jej autora i pierwszego wydania tego dzieła. Czasem zastanawiałam się czy opłaciłam poszerzony kurs literatury czy wycieczkę wakacyjną. Niestety bardzo mało wykorzystaliśmy też bilety do Universal Studio, mieliśmy bilet dwudniowy a w parku byliśmy 6 godzin. Zamiast zaprowadzić grupę na wycieczkę kolejką po Universal Studio abyśmy mogli zapoznać się z ofertą i wybrać interesujące nas atrakcje usłyszeliśmy w autokarze: Hulaj dusza piekła nie ma! - co w zasadzie miało znaczyć: Idźcie i radźcie sobie sami. Kolejna rzecz (mam nadzieję, że ostatnia) bo w zasadzie nie o tym powinnam pisać, Pani Marta zleciła nam zebranie napiwków dla kierowcy chociaż w dniu przylotu do Stanów pobrała od nas po 540 $ od osoby, które miały być przeznaczone na łapówki, napiwki i bilety. Oczywiście z otrzymanych pieniędzy w żaden sposób się nie rozliczyła. Ach! Jeszcze jedno... korzystanie z zestawów audio... nie byliśmy w stanie praktycznie z nich korzystać bo albo piszczały, albo charczały albo Pani Marta nosiła mikrofon na szyi w taki sposób, że jak obróciła głowę w lewo lub w prawo to nie słyszeliśmy co do nas mówi. Większość uczestników porzuciła je po pierwszym dniu użytkowania. Dodatkowo: pozostawianie naszych pytań bez odpowiedzi (nie wiem, sprawdzę i brak powrotu do tematu) oraz kpienie z uczestników wycieczki typu: czyżby znowu były zakupy? Teraz mogę w końcu wrócić do samej wycieczki. Widać, że ktoś kto wybierał hotele/motele w których nocowaliśmy zrobił to z głową. W większości z tych miejsc było naprawdę bardzo przyjemnie, nie czuło się, że ktoś chciał tu na nas oszczędzić. W niektórych lokalizacjach lodówki, sejfy, ekspresy do kawy czy mikrofalówki, czasem wszystko na raz. Najgorzej było w San Francisco, w chińskiej dzielnicy, hotel zamykany po 18-tej metalową kratą, telewizor kineskopowy ale to tylko jedna noc, więc było ok, zwłaszcza, że blisko była chińska restauracja w której w końcu najedliśmy się do syta. :) Amerykańskie śniadania są koszmarne, najczęściej słodkie pieczywo + jajecznica + tłuczone odsmażane ziemniaki + dodatek (bekon, niby kiełbaska, czasem jogurt albo biały ser), jednak tu też nie mam uwag, chcieliśmy poznać Stany no to poznaliśmy. :) Bardzo napięty harmonogram, codziennie w zasadzie musieliśmy wstawać po 5 rano a do hotelu wracaliśmy koło 18. Trzeba było jeszcze ogarnąć sobie coś do zjedzenia, bo nie zawsze mieliśmy taką możliwość w trakcie dnia, ogarnąć siebie i spakować się aby rano, po śniadaniu, wystawić walizki koło autokaru. Z walizkami też było zabawnie, podawana była godzina dostarczenia bagażu bo kierowca tak chciał i pakował bagaże samodzielnie, w ustalonej przez siebie kolejności (może dlatego, że pół bagażnika zawalone było jakimiś jego rzeczami i trudno było pomieścić nasze bagaże, choć wycieczka liczyła zaledwie 37 uczestników). Trzeba pamiętać, że woda z kranu nie nadaje się do picia, nawet po przegotowaniu. Jest tak wstrętna, że myślałam, że piję kawę z odkamieniaczem do ekspresu zanim zrozumiałam, że to kwestia wody (Pilotka też nam tego nie powiedziała) więc konieczne jest kupowanie dodatkowej wody butelkowanej do zaparzania kawy i herbaty. Podsumowując: To mogłaby być na prawdę fantastyczna wyprawa... zmieniła się jednak w szaleńczy koszmar po którym będę odpoczywać jeszcze przez jakiś czas. Szkoda... Zmarnowany potencjał, czyjaś ciężka w praca włożona w organizację tego przedsięwzięcia została zniweczona przez jedną osobę. Czy polecam? Tak, ale nie z tym Pilotem! Jednak jest plus. Z tego co słyszałam Pani Marta była na zastępstwie więc macie małe szanse na spotkanie jej tutaj na swojej drodze. Życzę powodzenia i udanej podróży!
2.0/6
1 i 2 dzień zwiedzanie Nowego jorku, wszystko ok. 3 dzień totalnie bez sensu, wykwaterowanie z hotelu o 11, czekanie na autobus do 15, przejazd na lotnisko i wylot o 19 do las vegas. hotel w nowym jorku w samym centrum, do wszystkich atrakcji z dnia 1 można dojść pieszo, bo są w odległości do 1km od hotelu. także można było w 3 dzień zwidzieć to na co straciliśmy cały dzień numer 1. kolejny 4 dzień kanion kolorado, polecam lot helikopterem, później wieczorne zwiedzanie vegas. to co działo się potem to juz woła o pomste do nieba, 5,6,7,8 dzień to jazda autobusem po 6h dziennie i postój dwu godzinny w jakims muzeum albo skansenie oczywiście opisanym w planie wycieczki jakby to było cos niesamowitego. do doliny śmierci nie wjechaliśmy, bo droga była zamknięta, a do kolejnej otwartej musieliśmy dojechać 2h, nikomu juz to nie robiło różnicy ale i tak nie pojechaliśmy bo ważnijesze było "miasteczko duchów" czyli kolejny skansen. końcówka wyceiczki nieco ciekawsza, most golden gate, beverly hills, hollywood...zmierzam do tego, że ten program można zrobić w tydzień. reszta to bezcelowa jazda autobusem i podziwienie krajobrazu zza okna.