5.4/6 (532 opinie)
2.0/6
Jesteśmy świeżo po powrocie z wycieczki "Oto Ameryka". Niestety, z powodu braku profesjonalizmu Pani Pilot (Pani Marty) wycieczka ta okazała się nieprzerwanym i stresującym biegiem po wybranych fragmentach Stanów. Wybierając biuro podróży i wycieczkę zorganizowaną liczyłam na opiekę i wsparcie Pilota. Wierzyłam, że przekaże mi wszystkie niezbędne informacje bym mogła wraz z Synem poznawać kraj, podziwiać krajobrazy i korzystać z opłaconych atrakcji. Tak się jednak nie stało. Pani Marta pędziła przodem nie zwracając kompletnie uwagi na uczestników, który pozostali w tyle. Gdyby nie zainteresowanie pozostałych uczestników grupy kilka osób zgubiłoby się w różnych miejscach lub też być może straciło życie. Pani Pilot nie miała pojęcia o tym, że komuś zrobiło się słabo i potrzebne było posadzenie kogoś na ławce i podanie wody, że część grupy nie jest w stanie w takim tempie dotrzeć do jakiegoś punktu i została gdzieś w Central Parku, trzeba to było zgłaszać w momencie gdy się do niej "dobiegło". Nie wykazywała praktycznie żadnej chęci pomocy. W momencie gdy potrzebowałam wyjąć z bagażnika swoją walizkę aby wyciągnąć z niej plastry i leki przeciwbólowe (po tej pogoni miałam nogi w odciskach, choć korzystałam ze sprawdzonych butów sportowych) niby poprosiła o pomoc kierowcę ale gdy on odmówił patrzyła tylko na mnie z uśmiechem. Musiałam sama prosić kierowcę o otwarcie bagażnika a gdy ten łaskawie się zgodził, sama musiałam wyjąć swoje walizki a następnie zapakować je z powrotem do bagażnika. Innym razem gdy jedna z nastolatek rozchorowała się i poprosiła o możliwość pozostania w autokarze bez zwiedzania jednej z atrakcji (przeznaczone na nią było 30 lub 45 min.) Pani Marta wraz z Kierowcą odmówili i stwierdzili, że powinna wysiąść, bo na zewnątrz będzie jej lepiej. Pilotka zresztą nie była zainteresowana tym jak się czujemy, czy mogłaby nam jakoś pomóc - wręcz przeciwnie, uważała, że powinniśmy świetnie orientować się co gdzie jest, jak działa, biegle mówić po angielsku, a plany np. Universal Studio mieć w jednym palcu albo chociaż w aplikacji. Nigdy nie podawała nr pokoju w którym moglibyśmy ją zastać gdybyśmy potrzebowali pomocy a gdy popełniała jakiś błąd żartowała, że każdy ma czasem gorszy dzień. My oczywiście takiego gorszego dnia mieć nie mogliśmy, kiedy ktoś się spóźnił minutę lub dwie niezadowolona mówiła o braku szacunku nie zwracając w ogóle uwagi na fakt, że mieszkaliśmy np. na 26 piętrze do którego jeździły tylko dwie windy (z czterech) i po prostu nie mieściliśmy się czasem i musieliśmy czekać na kolejną bez możliwość przyspieszania jej przyjazdu itp. Zresztą myliła też godziny naszych spotkań, umówiła się z nami na 15.30 a potem miała pretensje, że nie przyszliśmy na 15.00 tak jak byliśmy umówieni. Uczestniczy przestali już nawet zwracać uwagę na takie pomyłki bo to i tak nie mało żadnego sensu. Zamiast otrzymać istotne informację dotyczące opłaconych przez nas atrakcji słuchaliśmy fragmentów książek, wywiadów lub wywodów na temat książki, jej autora i pierwszego wydania tego dzieła. Czasem zastanawiałam się czy opłaciłam poszerzony kurs literatury czy wycieczkę wakacyjną. Niestety bardzo mało wykorzystaliśmy też bilety do Universal Studio, mieliśmy bilet dwudniowy a w parku byliśmy 6 godzin. Zamiast zaprowadzić grupę na wycieczkę kolejką po Universal Studio abyśmy mogli zapoznać się z ofertą i wybrać interesujące nas atrakcje usłyszeliśmy w autokarze: Hulaj dusza piekła nie ma! - co w zasadzie miało znaczyć: Idźcie i radźcie sobie sami. Kolejna rzecz (mam nadzieję, że ostatnia) bo w zasadzie nie o tym powinnam pisać, Pani Marta zleciła nam zebranie napiwków dla kierowcy chociaż w dniu przylotu do Stanów pobrała od nas po 540 $ od osoby, które miały być przeznaczone na łapówki, napiwki i bilety. Oczywiście z otrzymanych pieniędzy w żaden sposób się nie rozliczyła. Ach! Jeszcze jedno... korzystanie z zestawów audio... nie byliśmy w stanie praktycznie z nich korzystać bo albo piszczały, albo charczały albo Pani Marta nosiła mikrofon na szyi w taki sposób, że jak obróciła głowę w lewo lub w prawo to nie słyszeliśmy co do nas mówi. Większość uczestników porzuciła je po pierwszym dniu użytkowania. Dodatkowo: pozostawianie naszych pytań bez odpowiedzi (nie wiem, sprawdzę i brak powrotu do tematu) oraz kpienie z uczestników wycieczki typu: czyżby znowu były zakupy? Teraz mogę w końcu wrócić do samej wycieczki. Widać, że ktoś kto wybierał hotele/motele w których nocowaliśmy zrobił to z głową. W większości z tych miejsc było naprawdę bardzo przyjemnie, nie czuło się, że ktoś chciał tu na nas oszczędzić. W niektórych lokalizacjach lodówki, sejfy, ekspresy do kawy czy mikrofalówki, czasem wszystko na raz. Najgorzej było w San Francisco, w chińskiej dzielnicy, hotel zamykany po 18-tej metalową kratą, telewizor kineskopowy ale to tylko jedna noc, więc było ok, zwłaszcza, że blisko była chińska restauracja w której w końcu najedliśmy się do syta. :) Amerykańskie śniadania są koszmarne, najczęściej słodkie pieczywo + jajecznica + tłuczone odsmażane ziemniaki + dodatek (bekon, niby kiełbaska, czasem jogurt albo biały ser), jednak tu też nie mam uwag, chcieliśmy poznać Stany no to poznaliśmy. :) Bardzo napięty harmonogram, codziennie w zasadzie musieliśmy wstawać po 5 rano a do hotelu wracaliśmy koło 18. Trzeba było jeszcze ogarnąć sobie coś do zjedzenia, bo nie zawsze mieliśmy taką możliwość w trakcie dnia, ogarnąć siebie i spakować się aby rano, po śniadaniu, wystawić walizki koło autokaru. Z walizkami też było zabawnie, podawana była godzina dostarczenia bagażu bo kierowca tak chciał i pakował bagaże samodzielnie, w ustalonej przez siebie kolejności (może dlatego, że pół bagażnika zawalone było jakimiś jego rzeczami i trudno było pomieścić nasze bagaże, choć wycieczka liczyła zaledwie 37 uczestników). Trzeba pamiętać, że woda z kranu nie nadaje się do picia, nawet po przegotowaniu. Jest tak wstrętna, że myślałam, że piję kawę z odkamieniaczem do ekspresu zanim zrozumiałam, że to kwestia wody (Pilotka też nam tego nie powiedziała) więc konieczne jest kupowanie dodatkowej wody butelkowanej do zaparzania kawy i herbaty. Podsumowując: To mogłaby być na prawdę fantastyczna wyprawa... zmieniła się jednak w szaleńczy koszmar po którym będę odpoczywać jeszcze przez jakiś czas. Szkoda... Zmarnowany potencjał, czyjaś ciężka w praca włożona w organizację tego przedsięwzięcia została zniweczona przez jedną osobę. Czy polecam? Tak, ale nie z tym Pilotem! Jednak jest plus. Z tego co słyszałam Pani Marta była na zastępstwie więc macie małe szanse na spotkanie jej tutaj na swojej drodze. Życzę powodzenia i udanej podróży!
Anna M. - 21.07.2024
49/50 uznało opinię za pomocną
2.0/6
1 i 2 dzień zwiedzanie Nowego jorku, wszystko ok. 3 dzień totalnie bez sensu, wykwaterowanie z hotelu o 11, czekanie na autobus do 15, przejazd na lotnisko i wylot o 19 do las vegas. hotel w nowym jorku w samym centrum, do wszystkich atrakcji z dnia 1 można dojść pieszo, bo są w odległości do 1km od hotelu. także można było w 3 dzień zwidzieć to na co straciliśmy cały dzień numer 1. kolejny 4 dzień kanion kolorado, polecam lot helikopterem, później wieczorne zwiedzanie vegas. to co działo się potem to juz woła o pomste do nieba, 5,6,7,8 dzień to jazda autobusem po 6h dziennie i postój dwu godzinny w jakims muzeum albo skansenie oczywiście opisanym w planie wycieczki jakby to było cos niesamowitego. do doliny śmierci nie wjechaliśmy, bo droga była zamknięta, a do kolejnej otwartej musieliśmy dojechać 2h, nikomu juz to nie robiło różnicy ale i tak nie pojechaliśmy bo ważnijesze było "miasteczko duchów" czyli kolejny skansen. końcówka wyceiczki nieco ciekawsza, most golden gate, beverly hills, hollywood...zmierzam do tego, że ten program można zrobić w tydzień. reszta to bezcelowa jazda autobusem i podziwienie krajobrazu zza okna.
Jarosław, Koczała - 21.11.2022
86/104 uznało opinię za pomocną
1.0/6
Program napisany fajnie, ale realizowany biegiem. Nie wiem czy to wymóg organizatora, ograniczenia kierowcy czy przewodnik ścigał sie sam ze sobą i z innymi grupami. Najważniejszym przesłaniem wycieczki było kto pierwszy (z grup wycieczkowych) wyjedzie i kto pierwszy wróci do hotelu. Przejechać tyle kilometrów, żeby o 18 być już zameldowanym w hotelu na zadupiu. Rozumiem w NY, czy SF gdzie można było jeszcze skorzystać z uroków miasta (tu biuro stanęło na wysokości zadania, hotele dobre, w dobrej lokalizacji miasta). W LA na alei gwiazd było 40min czasu wolnego, jak w większości miejsc. Więc trzeba było wybrać- albo zjeść obiad, albo coś zobaczyć. Przewodnik nam się trafił fatalny. Miał swoich ulubieńców, dla których był miły, ale dla tej części wycieczki której nie lubił, był biernoagresywny i opryskliwy. A lubił tylko tych, którzy go podziwiali. Showman, najlepiej czujący się przy mikrofonie. Usłyszeliśmy mnóstwo opowieści nie na temat- o jego prywatnym życiu czy prywatnym organizowaniu wycieczek w różne miejsca świata. Wydaje się, że facet miał wiedzę o rejonach w których byliśmy, ale potrzeba robienia show była silniejsza i zdominowała przekazywane treści, a szkoda. Wycieczka marzeń, a totalnie zepsuta przez atmosferę którą stworzył pilot. Wróciłam psychicznie zmęczona. Nigdy czegoś takiego nie doświadczyłam. Sytuację ratował kierowca, pan Zbyszek- wspaniały, ciepły i życzliwy człowiek. Można było go o wszystko zapytać nie narażając się na biernoagresywne odpowiedzi z docinkami, wyszydzające czy zawstydzające pytającego, jak w przypadku przewodnika.
Dominika, Wrocław - 20.09.2022
65/71 uznało opinię za pomocną
0.5/6
Wycieczka „OTO AMERYKA” z Rainbow miała potencjał, aby stać się niezapomnianym doświadczeniem, ale niestety napotkaliśmy wiele problemów, które znacznie obniżyły naszą satysfakcję z podróży. Nieprofesjonalny kierowca, kiepski stan autobusu i brak udogodnień: Kierowca autobusu był niegrzeczny i nieprofesjonalny, co od samego początku nadało negatywny ton. Autobus był w złym stanie, z wyczuwalnym i nieprzyjemnym zapachem, co wskazywało na brak odpowiedniego czyszczenia i konserwacji. Podróż była nadmiernie długa, a agencja nie zapewniła wyższego poziomu komfortu. Reklamowane Wi-Fi nie działało prawidłowo, co potęgowało ogólny dyskomfort. Brak planowania: Brakowało szczegółowego planu podróży z listą zajęć i harmonogramem przed wyjazdem. Niektóre z odwiedzanych miejsc były nieciekawe i wydawały się źle wybrane. Na przykład wizyta w zamkniętym sklepie Apple Store w Dolinie Krzemowej wczesnym rankiem była zmarnowaną okazją. Spędziliśmy ponad godzinę w duńskiej wiosce w drodze do Los Angeles, co nie dodało wartości podróży. Podczas postoju w Santa Monica Beach poinformowano nas dopiero po przybyciu, że zostaniemy na trzy godziny. Ten brak informacji uniemożliwił mi zaplanowanie zwiedzania większej części Los Angeles. Zmiany w pierwotnym planie: Plan wycieczki obejmował wizytę w Dolinie Śmierci, która została odwołana tego dnia, ponieważ kierowca autobusu wyraził obawy dotyczące upału i potencjalnych zagrożeń. Gdyby ekstremalne temperatury były znanym zagrożeniem, to miejsce nie powinno zostać uwzględnione w planie wycieczki. Straciliśmy cały dzień na transfer samolotem z Nowego Jorku do Las Vegas, tracąc cenny czas, który można by wykorzystać na dodatkowe zwiedzanie. Szczególnie frustrujące było to, że poinformowano nas dopiero na lotnisku, że nie będzie to lot bezpośredni, co jeszcze bardziej opóźniło nasz harmonogram. Agencja powinna dostarczyć listę miejsc do zwiedzania i jedzenia, które nie zostały uwzględnione w pakiecie, aby klienci nie musieli tracić czasu na samodzielne ich szukanie. Dodatkowa płatność: Dodatkowa płatność w wysokości około 540 USD była wymagana na pokrycie opłat za wstęp, lokalnych przewodników, napiwków, systemów Tour Guide itp. Jednak nie przedstawiono nam szczegółowej listy płatności, co uniemożliwiło zrozumienie, czy płaciliśmy za dużo, a przewodnik otrzymywał prowizję. Pozytywne aspekty: Trasa była bardzo interesująca i mieliśmy przyjemność odwiedzić niektóre z głównych miast w USA. Jedynym dużym miastem, którego brakowało w planie, było Miami. Przewodnik był świetny, dzięki czemu podróż była bardzo interesująca i prezentował wiedzę i doświadczenie na temat amerykańskiego stylu życia, lub powinienem powiedzieć, amerykańskiego snu. Za tę opłatę (która była dość wysoka), jakość hoteli powinna być lepsza, szczególnie w Las Vegas. Możesz przewinąć w dół i sprawdzić opinie innych gości. Hotele zostały ocenione jako 2-gwiazdkowe, nie wspominając o okropnych śniadaniach. Cena wycieczki jest zawyżona. Początkowo zamierzałem wystawić tej wycieczce ocenę 3 na 6, ale po otrzymaniu rasistowskiej odpowiedzi z działu reklamacji nie mam innego wyjścia, jak wystawić jej zero. Podsumowując, chociaż wycieczka miała swoje przyjemne momenty, ogólne wrażenia mogłyby być znacznie lepsze dzięki lepszemu planowaniu, komunikacji i obsłudze. Dziękuję za uwagę poświęconą tej sprawie.
Goncalo Silva - 14.08.2024
52/57 uznało opinię za pomocną