Zastanawiasz się, czy ta wycieczka to dobry wybór? Wpisz pytanie, a dostaniesz podsumowanie wszystkich opinii naszych gości.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Zorganizowanie wycieczki pozostawia wiele do życzenia.Opiekunka grupy niemiła na tyle,że strach było zadawać pytania.Jedzenie bardzo słabe.W zasadzie można było się najeść kolacją.jednak smak pozostawiał wiele do życzenia.Pokoje w większości bardzo słabe,jeden z karaluchami,jeden przy samych torach+ plus dodatkowa atracja- cała grupa jednego dnia została rozwieziona do różnych hoteli.Większość hoteli bez klimatyzacji.W lipcu!Kiedy temperatura była okropnie wysoka.Były te z takie położone w małych miasteczkach,gdzie nie można było wychodzić po zmierzchu ze względu na bezpieczeństwo.Dwa ostatnie dni w hotelu o bardzo dobrym standardzie.Watykan-wydawałoby się,że audiencja z Papieżem to kulminacyjny punkt wycieczki.Jednak my odwiezieliśmy bazylikę Świętego Piotra pół godziny po zakończeniu audiencji.Koloseum oglądane z zewnątrz.W zasadzie większość atracji była przez nas tak oglądana.Generalnie warto skorzystać ze względu na niezwykłe piękno Włoch,jednak oszczedność biura była przesadzona.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Bardzo bogaty program, zrealizowany w biegu. Włochy zachwycają, Asyż, Wenecja cudowne miejsca które warto zobaczyć na spokojnie. Organizacja i logistyka dramat. Hotele i wyżywienie to obóz przetrwania. Śniadanie serwowane na talerzykach ( 1 plasterek sera 1 plasterek szynki i kromka suchego chleba. Obiadokolacje niezjadliwe. Jeśli nastawiasz się na pyszna włoską kawę to tylko w biegu na mieście w bardzo krótkim czasie wolnym, w hotelach popłuczyny z expresu. Zapomnij o spokojnym zjedzeni pizzy na mieście ( chyba że lubisz jeść w biegu, bo czasu wolnego tak mało, że ledwo złożysz zamówienie a już lecisz na zbiórkę. Hotel położone na uboczu, przy zjazdach z autostrady więc nie było mowy o kolacji na mieście. Hotel to kolejna pomyłka i porażka, rozwalające się prycze, bo nie można nazwać tego łózkami. W łazienkach kabiny prysznicowe tak maleńkie, że trudno się obrócić. Jeśli nie wykupujesz wycieczek fakultatywnych ( Wezuwiusz, Monte Casino ) to wywalą cię z autokaru na stacji benzynowej w upale 36 stopni i rób ze sobą co chcesz przez następne 3- 4 godziny z informacją " może cos Państwo odkryjecie" Czas zaplanowany przez Pilotkę na wejście na Wezuwiusza 25 minut trzeba być wyczynowcem, żeby w tym czasie wejść na szczyt w upale 36 stopni. W hotelu albo zapłacisz 5 euro za dobę, albo się smażysz, informacja o tym że możesz zapłacić za klimatyzację drogą pantoflową . Pilotka nie raczyła takiej informacji przekazać. Niestety były też hotele bez klimatyzacji i windy wtedy taszczysz walizkę na 2 piętro. Pilotka miła dziewczyna, ale ciągle narzekająca że już 3 tydzień wstaje o 5 rano. Jedyne co uratowało tę wycieczkę to zabytki, piękne widoki, malownicze miasteczka i super współtowarzysze. ZDECYDOWANIE ODRADZAM TEN PROGAM Z TYM BIUREM. Italia tak ae nie w takim biegu i z taką fatalną organizacją. WIŚIENKA na torcie to propozycja na ostatni dzień. o 11 wywalają cię z hotelu i na lotnisku czekasz do 17;30 na lot lub wykupujesz 1,5 godzinną wycieczkę po Neapolu za 20 euro.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Kraj prześliczny wypełniony dziedzictwem kulturowym jak niewiele innych, wycieczka intensywna ale w zamian dużo atrakcji godnych obejrzenia niezapomniane wrażenia po spacerze w Rzymie, wspaniała przejażdżka gondolami w Wenecji chwila zadumy przy grobie Jana Pawła w Watykanie , złoto i muzea Florencji czy zadziwiająco rozwinięta starożytna kultura i potęga natury której skutki można obejrzeć przy okazji zwiedzania Neapolu z odsłoniętymi z pod popiołów Pompejami oraz Capri -perełka w zatoce Neapolitańskiej wszystko zgrabnie pokazane i zorganizowane, program bez potknięć.......jednak nie wszystko załatwi uśmiech przemiłej przewodniczki. Baza hotelowa na trasie zadziwiająco uboga co prawda w programie jest podana informacja o kategorii hoteli o klasie turystycznej ale rzeczywistość przeszła wszelkie przypuszczenia. Noclegi zorganizowane w hotelach o standardzie polskich hoteli robotniczych, które się znajdowały w miejscowościach uzdrowiskowych o pozamykanej bazie turystycznej uniemożliwiające zjedzenie kolacji po przyjeździe na nocleg. Proponowanie przez biuro opcji wyjazdu ze śniadaniem zakrawa na ponury żart. Jedzenie ubogie bez włoskich akcentów oprócz makaronu. Natomiast zakończenie wycieczki noclegami w nieczynnym domie pielgrzyma w pokojach o surowym kościelnym wystroju bez telewizora lodówek i miejsca do rozłożenia walizek, do którego trzeba było wędrować od autobusu codziennie w obie strony około 10 minut i w którym posiłki i sposób obsługi naszej wycieczki to po prostu skandal który należy wyjaśnić zainteresowanym, którzy nie byli przygotowani na takie potraktowanie przez biuro. Rozumiem że pandemia i trzeba kroić koszty ale są pewne granice. Propozycja biura RAINBOW -Top Italia jest ewidentnym przykładem jak zorganizowanie zakwaterowania przez ludzi bez wyobraźni może popsuć tak wspaniałą wycieczkę.............
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Nie jedźcie na tę wycieczkę. Po prostu tego nie róbcie. Chyba, że jesteście w stanie zaakceptować absolutnie fatalne zakwaterowanie przez większość nocy, kiepskie jedzenie, momentami słaby program wycieczki i kiepskiego pilota. Hotele były poniżej wszelkiej krytyki. Z 7 noclegów tylko JEDEN hotel był w porządku, a kolejny był znośny. Reszta była zła, bardzo zła albo fatalna. A ja naprawdę nie jestem wymagający. Pleśń w klimatyzacji, w łazience, pluskwy, hałas - to tylko tak z grubsza. Jedzenie w hotelach zazwyczaj było słabe, chociaż zdarzały się wyjątki. Śniadanie najczęściej ubogie, a na obiadokolacje podawane były głównie makarony. Na drugie danie jakiś kawałek mięsa (raczej niewiadomego pochodzenia) i mały deser. Sam program wycieczki również średnio pomyślany. O ile zwiedzanie Rzymu, Florencji, Wenecji i Asyżu było całkiem dobrze zorganizowane (chociaż brak wejścia do Panteonu czy Santa Maria del Fiore boli) o tyle po przybyciu do Neapolu wszystko wydawało się takie trochę... przeciągane na siłę. Czułem się jakby student turystyki w projekcie zaliczeniowych zapisał przykładowe trasy wycieczek po mieście, kiepsko rozplanował to czasowo a potem wypełnił luki czasem wolnym. Czasami naprawdę mogło tego czasu wolnego być mniej, to byśmy nie musieli tak gnać po kolejnych atrakcjach w ogromnym upale. Do tego wszystkiego Pani Pilot sprawiała wrażenie wiecznie obrażonej. Śmieszne to było gdy mówiła na samym początku wycieczki, że możemy się wszystkiego jej pytać, a gdy pojawiało się jakieś pytanie, to zazwyczaj odpowiadała "ale ja już o tym mówiłam". Po pewnym czasie nikt już się jej o nic nie pytał, dla świętego spokoju. Czy poleciłbym komuś tę wycieczkę? Raczej nie. Owszem, Włochy to piękny kraj i dzięki tej wycieczce udało się w stosunkowo krótkim czasie zobaczyć najładniejsze jego kawałki, jednak cała otoczka tej wycieczki - zakwaterowanie, posiłki, pilot, plan zwiedzania, momentami skutecznie zabijały radość ze zwiedzania. I tylko samozaparcie, pomimo tej wycieczki, pozwalało na czerpanie z niej jakiejkolwiek przyjemności. To była moja pierwsza i najpewniej ostatnia wycieczka z Rainbow.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Organizacyjnie w porządku ,hotele fatalne wyżywienie beznadziejne.Poza tym można wytrzymać.Jak wybieracie hotele to przyzwoite a nie żeby piloty TV pobierać w recepcji a za piloty do klimatyzacji dodatkowo płacić etc...
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Pisałem w innej opinii, fatalna i niedopuszczalna jakość noclegów szczególnie w Fuggi ale przede wszystkim w Neapolu. Niestety 3 noce w ,, hotelu ,, Gimar to zaprzeczenie synonimu jakiejkolwiek jakości jakim chciałby się zapewne szczycić Rainbow. Wysłanie nas do tego ,, hotelu .. a bardziej podłej noclegowni to wykazanie przez biuro zupełnego braku szacunku dla ludzi, którzy swoje ciężko zapracowane pieniądze wydają na ,, takie coś ,,. Wyjątkowo podłej jakości śniadania wydawane w ponurej spelunie nazwanej chyba jadalnią. Obiadokolacje w obskurnym barze obok; brudnym, z poniszczonymi do granic możliwości ,,meblami,,. Okolica po kostki w śmieciach, gdzie nie było żadnej możliwości normalnego wyjścia i odreagowania po intensywnym dniu. Szczytem i wisienką na torcie tej karygodnej sytuacji było żądanie zapłaty 5 euro na dobę za korzystanie z klimatyzacji, chociaż nigdzie nie było dostępnej informacji o takie opłacie. Piloci bardzo różni, najgorsza w Rzymie, ale to dowodzi faktu, że biuro niemal kolanem dobijało kolejnych uczestników wabiąc ich nadspodziewanie niską ceną żeby tylko było nas więcej. To spowodowało, że w turystycznym tłoku było nas co najmniej 10-15 osób za dużo, nie było komunikacji, grupa się gubiła na co przewodnik nie reagował. Świetna pilotka w Pompejach i Neapolu, dobrzy w Asyżu i Florencji. Dla biura za wybór i organizację noclegów, ich ,,jakość.. za nadmierną ilość uczestników w 6 stopniowej skali - 1. Jeśli czytacie Państwo tą opinię, w co wątpię, to nie dajcie się nabić w butelkę i nie pozwólcie zabrać sobie waszych pieniędzy. Ja za tą bardzo podłą imprezę ( sam program turystyczny dobry), której minusy ( o których piszę powyżej) przyćmiły całkowicie plusy zapłaciłem 5.800PLN. Do tego 315 euro dopłaty, z której nikt do końca się nie rozliczył, bardzo ogólnikowe stwierdzenia. Ta konkretna impreza nie powinna być droższa od 3.000PLN. MS.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Program wycieczki bardzo fajny naprawdę można zobaczyć bardzo dużo. Ostatnie 3 noce w hotelu w Caserta niedaleko Napoli były straszne. W pokoju nie było klimatyzacji ani nawiewu. Pod prysznicem nie było ciepłej wody. Grupa prosiła o zmianę hotelu ale pani pilot Grażyna powiedziała, że ona musi rano wstać i że idzie spać i zostaliśmy zostawieni sami sobie. Nie dostaliśmy numeru do rezydenta ani kontrahenta. Następnego dnia po kilku telefonach do centrali rainbow zostały włączone nawiewy. Ale w naszym pokoju nadal nie działało i nie mieliśmy ciepłej wody zgłosiliśmy do pani pilot Grażyny. Pani pilot przyszła do pokoju i kazała nam poczekać i że załatwi nam pokój. Po 20 minutach czekania zeszliśmy do recepcji a pani pilot jak by nigdy nic siedziała na restauracji i jadła kolację. Zostaliśmy po prostu zlekceważeni. Więc byliśmy zmuszeni na własną rękę i za własne pieniądze wynająć hotel. Jedzenie w tym hotelu było zimne i nie zjadliwe. Pan kierowca Maciej super pełen profesjonalizm co nie można powiedzieć o pani pilot.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Widoki bardzo ładne, ale ogólnie organizacja kiepska. O wyżywieniu szkoda mówić tak kiepskie. Byłam tylko na objeździe, więc o wypoczynku nie mogę nic powiedzieć. Ponieważ był to prezent od męża na rocznicę śluby to nie złozyłam reklamacji a naprawdę powinnam.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Skandaliczne niektóre hotele . Pierwszy hotel w którym zakwaterowano nas po późnym przylocie do Neapolu i dotarciu do niego około godziny 24 nie miał klimatyzacji, do windy mogło wejść jednocześnie 2 osoby z walizkami , co znacznie przedłużało zakwaterowanie i możliwość odpoczynku . W pokoju brak suszarki , jakiejkolwiek szklanki . Jedno mydło w łazience . Pod prysznicem wyłożona jakaś guma ,że z obrzydzenia nie dało się z niego skorzystać . Hotel Mundial w Wenecji W hotelu bez mojej zgody recepcjonistka zrobiła xero z mojego dowodu osobistego. Zareagowałam że sobie tego nie życzę , to Pilot mi mówi że włosi nie mają RODO , a przecież to nie o RODO chodzi , co nie wymaga na tym poziomie tłumaczenia bo dotyczy faktów powszechnie znanych . Na pytanie przy odbiorze kuczy do pokoju „niefortunnie”( bo Pani jak się okazało nie lubi pytań) zapytałam Pilotkę czy jest w pokoju klimatyzacja ( bo mogło jej nie być , mogła być odpłatna …) Na co uzyskałam odpowiedz. „Nie wiem” . Również „niefortunnie” odpowiedziałam , „ to szkoda”. W konsekwencji dowiedziałam się że moja odpowiedz była nie na miejscu, obraźliwa i Pani się na mnie obraziła jak dziecko. Nie znała – jak twierdzi ( a to źle o niej świadczy )albo udawała że nie wie jaki jest sztandar pokoi i jak nam się coś nie podoba to proszę składać reklamacje do Rainbow . Tak jakby nie reprezentowała firmy Rainbow i była tylko wynajętą osobą na chwilę żeby poprowadzić wycieczkę . Takie wrażenie miało się również w związku ze strojem który w żaden sposób nie był reprezentatywny dla firmy RAINBOW. Pilotka nie udzieliła informacji , że w hotelu nie działa Wi FI, a wiedząc o tym recepcjonistka podawała hasło do WiFi i nie widziała mnie przy kontuarze jak się zorientowała że jestem zainteresowana działającym internatem. W tej sytuacji szukałam Pilotki aby pomogła mi ustalić czy WIFI będzie działać , czy nie , a jak nie to może jak długi jest czas oczekiwania . Pilotka akurat jadła kolację . Ponieważ mieszkała w innym hotelu, co utrudniało jej ewentualne odszukanie i uzyskania pomocy pozwoliłam sobie poprosić ją o pomoc na miejscu . I to był mój błąd. co stało się przyczyną wymiany zdań na wyższych tonach bowiem – bo jak wówczas powiedziałam – oczekuję od pilota opieki i pomocy . Pokój w hotelu urągał wszelkim standardom . Pokój był skandalicznie mały na tyle że nie było miejsce aby położyć walizki aby ją otworzyć . Śmierdział stęchlizną . Łazienka tak mała że trudno się było w niej obrócić , nie było miejsca aby położyć kosmetyczkę . Klapa od sedesu popękana . Prysznic szeroki na 3 kafelki czyli jakieś 45cm. Pod prysznicem nie można się obrócić , nie ma miejsca na postawienie szamponu czy mydła, z trudem myło się głowę bo łokcie szorowały po ściankach, brudna podłoga Hotel Gimar pod Neapole . Pobyt 3 dni. Recepcja hotelu jest takiej wielkości że nie mogą się w niej zmieścić wszyscy uczestnicy wycieczki więc trzeba przekazywać informacje pozostałym osobom . Piloty od TV w recepcji na żądanie ale Pilota o tym nie mówi . W pokoju smród papierosów . Jedno łóżko małżeńskie i obok łóżko piętrowe a za nim lustro z którego nie można skorzystać . Wyposażenie pokoju stare i poniszczone. Suszarka nie jest przymocowana do ściany więc susząc włosy cała baza „lata” w górze. Brudna .Drzwi wejściowe się nie zamykają i trzeba je zamykać na klucz za każdym razem. Wykupiona klimatyzacja nie działała i została naprawiona następnego dnia ale już za dzień jej uszkodzenia nie zwrócono nam pieniędzy . Hotel położony przy trasie szybkiego ruchu, więc nie można otworzyć okna bo wzdycha się smród spalin i całą noc jeżdżą samochody, co powoduje że nie można odpocząć .Na śniadanie wydzielone dla każdego dwie małe kromki chleba co nawet dla dziecka nie jest wystarczające.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Program Top Italia ocena 6 (piękne widoki i zabytki i dużo można zobaczyć). I na tym koniec dobrych wrażeń, zamiast hoteli noclegownie bo nie można tego nazwać nawet hostelem poza 2 hotelem. Brudno ,umeblowanie komuna lata 70 , śniadania dramat suche kawałki chleba 2 plasterki martadeli I 2 plasterki sera. Obiadokolacje porażka makaron z mięsem mielonym I zapiekane kawałki ziemniaków z 2 plaserkami wedliny, Dodam tylko że za wykupienie takiej pysznej obiadokolacji jedyne 16 euro od osoby!!! Celowo noclegownie wybierane na zadupiu żeby naciągać na obiadokolacje zamiast jeść na mieście. Jeżeli chodzi o standardy Najgorszy wyjazd na jakim byłem (śniadania i noclegownie).