Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka nieźle zorganizowana, ale było wiele mankamentów 1. Program wycieczki został zmieniony i przedostatni dzień objazdu to głównie jazda autokarem. Ponad 6 godzin rozwoziliśmy pozostałych uczestników wycieczki do hoteli. A ten dzień powinien być jeszcze poświęcony zwiedzaniu. 2. Hotel Imperial w miejscowości Vodice to skandal. Brud, robactwo (karaluchy, pluskwy). Jedzenie okropne. Pani pilot Ewa Strzelecka spała oczywiście w innym budynku tego kompleksu hotelowego i niestety nic nie zrobiła. To wstyd, żeby firma Rainbow Tours w taki sposób traktowała swoich klientów . Takie wydarzenia mają negatywny wpływ na ocenę wycieczki i firmy. W 2013 opisałam brud w hotelu Luna w Egipcie i ten hotel nadal jest w ofercie biura. Złego wynika, że firma Rainbow Tours nie liczy się z opiniami swoich klientów.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
ogólnie wycieczka spoko, ale zazwyczaj najbardziej pamięta się negatywy i dlatego krótko je tutaj opiszę. rozmieszczenie hoteli było w słabych miejscach. jednego dnia zwiedzaliśmy dubrownik, następnego dnia split i jeszcze następnego był wylot rano ze splitu. szkoda tylko że na nocleg przed wyjazdem musieliśmy się cofnąć 80 km na południe od splitu… wystarczy spojrzeć na mapę, żeby wiedzieć, że logistycznie się to nie klei. następna sprawa: wyjazd na lotnisko był o 4:40, w związku z tym uczestnicy zostali poinformowani o tym, że dostaną suchy prowiant zamiast śniadania. szkoda tylko że o tej czwartej dowiedzieliśmy się, że prowiant na nas nie czeka. podobno jest to standardowa zagrywka rainbowa, obiecują, ale ostatecznie - nici. poza tym osoby które zostawały na pobyt dzienny w wybranych hotelach po wycieczce transport miały zorganizowany w środku nocy (!!!) i wyglądało to tak, że jechały na lotnisko, wysiadały z autokaru, czekały aż przyleci samolot z polski i dopiero wtedy przyjeżdżał drugi autokar który ich wiózł do hotelu, i tam musiały czekać na rozpoczęcie doby hotelowej. a te wybrane hotele często były tylko 30 km od hotelu, w którym nocowaliśmy. w hotelach słaby wybór jedzenia, często na obiadokolację brak wyboru. warzyw praktycznie nie ma, opcje wegetariańskie - bardzo słabo, pilot był zdziwiony że można nie jeść mięsa. mało składnie zorganizowane przerwy i czas wolny. w grupie było 47 osób i przerwa 10 minut na toaletę to zdecydowanie było za mało, zwłaszcza gdy na tę samą stację benzynową podjeżdżał też inny autokar. to samo czas wolny: w trogirze 45 minut, w splicie zaraz kolejne 45. i weź tu wykorzystaj taką przerwę rozsądnie. to już nie można było dać raz a porządnie? no i pilot który robił merytoryczne pomyłki… przewodniczka karolina w dubrowniku chapeau bas, przewodnicy w bośni i czarnogórze słabo.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Zaledwie dostateczna - ze względu na złą proporcję między czasem transferu (dojazd, powrót) w stosunku do czasu zwiedzania. Zła organizacja noclegów i kolejności zwiedzania, w rezultacie czego mieliśmy wrażenie ciągłego deptania po swoich śladach (pewien odcinek wybrzeża przejechaliśmy 3 razy!). Kuriozalne zakwaterowanie na ostatnią noc grupy wracającej przez Czarnogórę. Najpierw zostaliśmy przetransportowani do miejscowości Ulcinj bez żadnej opieki ze strony biura podróży. Na miejscu - wbrew zapewnieniom - NIE czekał żaden rezydent biura. Początkowo próbowano zakwaterować nas (6 par plus 1 singiel) w pokojach 3- i 4-osobowych, łącząc w przypadkowe zestawy. Po interwencji 'sprzedano' nas do sąsiada i zakwaterowano w 'lokalu', który z pewnością nie posiadał ŻADNEJ gwiazdki. Ponieważ sąsiad ten nie żądał żadnych dokumentów podczas zakwaterowania podejrzewamy kontakt z 'szarą strefą'. Dodatkowy smaczek dotyczący tej wycieczki związany jest z konkursem, który ogłosiła pilotka (pani Ewa). Jedno z nas wygrało konkurs, ale do końca nie doczekało się nagrody - nawet przysłowiowego uścisku dłoni prezesa.
2.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Organizacja wycieczki jest najgorsza na jaką natrafiłem a zrealizowałem prawie 20 wycieczek objazdowych (mam też kartę stałego klienta Rainbow) z różnymi biurami w tym 4 z Rainbow. Hotele wybierane były pod jak najniższą cenę i lokalizacjach nie zawsze optymalnych. Na siedem nocy nie przespałem czterech. Albo brak klimatyzacji przy upalnej nocy albo łomot dochodzący z poza hotelu albo jedno i drugie. 3 gwiazdki na hotelach w Chorwacji są albo żartem albo wynikają z powszechnej korupcji w bałkańskim stylu. Standard hoteli jest o dwie klasy niższy niż na innych wycieczkach objazdowych w tym realizowanych przez Rainbow Tours. Na kierunku Chorwackim panuje chaos organizacyjny. Już sam transfer z lotniska - wydawałoby się że tej usługi nie można zepsuć, "nic bardziej mylnego" - mówiąc językiem Radka Kotarskiego. Po przylocie z Katowic i wejściu do autokaru, czekaliśmy 2 godziny na drugi samolot czarterowy, Obserwując grupkę organizatorów, nie miałem wątpliwości że to imprezowicze, którzy nic tu nie mają zamiaru rozwiązać, Praca dla tych ludzi to takie "Dolce Vita" - przyjechali na bałkany po rozrywkę a nie do pracy w biurze podróży. O 6 rano byliśmy przed lotniskiem a przed 16 lądowaliśmy w hotelach po przejechaniu połowy Chorwacji. Po drodze kierowca zabierał np: z hotelu A do hotelu B parę osób, potem z C do D itd. Jechaliśmy zygzakiem. Jest to błąd kompetencyjny. Zarządzanie powinno być podzielone na pion OBJAZDU i pion POBYTU. Każdy rodaj urlopu ma swoją specyfikę. Grupa wesołków, która realizowała transfer powinna zostać odpytana na tę okoliczność. Reszta wycieczki w tym samym stylu. Jeżdżenie po tej samej trasie po kilka razy w te i wewte. Tak się nie robi objazdu. Przejeżdżaliśmy masę kilometrów bezcelowo tracąc czas na autokar a nie na zwiedzanie. Hotele były usytuowane nie tam gdzie realizowaliśmy program ale tam gdzie organizatorzy kupili najtaniej pobyt czyli w mało atrakcyjnych dziurach. Niektóre hotele miały grzyba po łazienkach i pokojach, inne były bez wind i klimatyzacji. Jedzenie na ogół jadalne ale średnio smaczne. Program ciekawy choć pilotka raczej nie wykazywała się dogłębną wiedzą o Chorwacji.