Opinie klientów o Czas na Bałkany

5.3 /6
332 
opinie
Intensywność programu
5.0
Pilot
5.6
Program wycieczki
5.5
Transport
5.1
Wyżywienie
5.1
Zakwaterowanie
4.7
Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.

Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
Najlepiej oceniane
Wybierz

3.5/6

Rozczarowana... 02.08.2017

Tak było....

Wycieczka w dniach 15.07-24.07 W zależności od tego jakie założenia zostaną przyjęte przez koordynatora taka pewnie będzie opinia o wycieczce. W naszym terenie na pierwszy plan wysuwają się bardzo długie i męczące podróże autokarem do hoteli (potem rozczarowanie ich standardem) i mnóstwo czasu straconego na granicach,zwiedzanie na zasadzie byliśmy w tym miejscu i kolejny punkt wycieczki oraz bardzo słabe zakwaterowanie. Można się naprawdę rozczarować. Plusy: - piękne widoki,super Macedonia po skorzystania z wycieczek fakultatywnych można ją naprawdę poznać i się w niej zakochać, - hotel w Albanii w którym niestety byliśmy najkrócej, - piękna słoneczna pogoda. Minusy: - najsłabsze punkty zwiedzania Tiran i Belgrad, - bardzo mało czasu w Dubrowniku, - niezrealizowanie całości zakładane programu, - słabej jakości hotele i wyżywienie (oprócz Albanii), - bardzo długie przejazdy autokarem do hoteli,których standard pozostawiał wiele do życzenia Informacje dodatkowe: - kocyk i poduszki się przydadzą

3.5/6

Turystka 25.07.2017
Termin pobytu: sierpień 2017

Cała prawda o wycieczce ,,Czas na Bałkany" -15 - 24 lipiec 2017 r.

Wycieczka dla osób zdrowych i sprawnych fizycznie ze wzgledu na bardzo długie przejazdy, o czym poniżej.

3.5/6

JOANNA, GDANSK 20.06.2022

Program do zmiany

Wycieczka ogólnie pokazuje piękno i różnorodność Bałkanów, jednak program jest stanowczo zbyt ubogi w relacji do ceny. Wycieczka polegała głównie na oprowadzaniu po miejscach ogólnie dostępnych i w większości bezpłatnych (starówki, mury, twierdze, świątynie), natomiast podczas przejazdów pilot jedynie mówił o tym, co mijamy, a co zdecydowanie warto by obejrzeć z bliska. Aż się prosiło, żeby zatrzymać autokar i chociaż zrobić jakieś zdjęcia z punktu widokowego, a nie pędzić dalej i dalej. Zwiedzanie Belgradu można by sobie spokojnie darować, i zamiast tego wprowadzić jakieś inne miejsce do programu.

3.5/6

Monika i Marcin, Warszawa 13.08.2023
Termin pobytu: lipiec 2023

Średnio zadowoleni, pomimo wiadomych plusów jest też niestety dużo minusów

Kryteria oceny zaproponowane przez Rainbow tj. "Program wycieczki", "Zakwaterowanie", "Pilot", "Wyżywienie", "Transport", "Intensywność programu" są tak sformułowane, by nie oddawać niedogodności doświadczanych na wyjeździe, bo każdą z tych kategorii można ocenić ogólnie, że była OK, ale jednak nie oddaje to odczuć związanych z całością wyjazdu w innych aspektach. Poniżej przedstawiamy "plusy" i "minusy" z naszego punktu widzenia, jako uczestników zwiedzających już wcześniej Bałkany z innym biurem podróży. Plusy: - Atrakcyjny rozkład wycieczki, jeśli chodzi o ilość odwiedzonych krajów i miast (zwiedza się praktyczne całe Bałkany), zawierający ciekawe widoki wybrzeża Adriatyckiego, jeziora Ochrydzkiego i gór Dynarskich. - Zgodna z opisem odległość hoteli od morza/jeziora, 3 noclegi nad jeziorem Ochrydzkim były w hotelu tuż przy tym jeziorze. Jedzenie w większości było bardzo dobre, w każdym hotelu była klimatyzacja i Internet Wi-Fi. - Wycieczka fakultatywna do Parku Narodowego Galicicia pozwalała zrobić świetne zdjęcia widoków na wysokości 1700 metrów npm. Dodatkowo na trasie tej wycieczki można było zakupić produkty alkoholowe od lokalnego gospodarza. - Rewelacyjna pogoda: codziennie słonecznie, wręcz upalnie, powyżej 30 stopni, rekordowo 37 w Skopje :) Tylko jednego poranka była ulewa, ale na szczęście tylko podczas wyjazdu z hotelu, bo po dotarciu na miejsce było już słonecznie. - Pilot Mikołaj miał bardzo dużą wiedzę o Bałkanach, był bardzo pozytywny i wiecznie uśmiechnięty, dbał o nasze bezpieczeństwo i komfort podróży. Zaskoczył nas także tym, że kiedy wystąpiła niedogodność w hotelu brał winę na siebie i przepraszał (naszym zdaniem niesłusznie, bo to absolutnie nie była jego wina), a nawet oferował zamianę pokoju na swój - to było naprawdę godne podziwu i uznania. Pilot starał się także na trasie wycieczki organizować postoje z bezpłatnymi toaletami, bodajże tylko 3 były z płatnymi (około 0,5-1 euro). Minusy: - Źle zorganizowany dojazd do granicy Polski w pierwszym dniu wycieczki. Wyjazd z Warszawy był o godzinie 9:15 i mieliśmy dotrzeć tam na spokojnie na godzinę 15:00, przy czym pilot poinformował nas, że ponieważ bardziej my czekamy na inne autokary niż inni na nas i my spokojnie dojedziemy na tę godzinę, to zrobione będą "sztuczne" i wydłużone postoje na tej trasie, aby być na miejscu dokładnie na godzinę 15:00. Kiedy dojechaliśmy na miejsce na godzinę 15:00 okazało się, że... czekamy na inne autokary i przegrupowanie do odpowiednich autokarów odbędzie się dopiero o godzinie 18:00. Jeśli można było dojechać na miejsce w około 5 godzin (bez tych "sztucznie" wydłużonych postojów), to pytanie dlaczego wyjazd z Warszawy nie był około godziny 12 zamiast 9:15. To pytanie słyszeliśmy od wielu osób podczas oczekiwania pomiędzy godziną 15 i 18. - Podczas przejazdu autokarem na terenie Polski okazało się, że w autokarze... nie ma gniazdek do ładowania smartfonów. Na szczęście w docelowym autokarze okazało się, że te wtyczki do ładowania już były, ale osoby, które jechały do Grecji tym autokarem, którym my podróżowaliśmy po Polsce tych gniazdek nie miały przez całą podróż, co oznacza, że ta wydawać by się mogło oczywista opcja jest w Rainbow dostępna tylko w niektórych autokarach, a nie we wszystkich. Nie wyobrażam sobie całodziennego pozostawania poza możliwością doładowania telefonu kiedy zwiedzamy np. 2 miasta w ciągu dnia i wiadomo, że przy takiej ilości atrakcji telefon się po prostu rozładuje - jak widać w Rainbow nie widzą w tym problemu i nie traktują tego jako oczywisty standard, dlatego warto o to dopytywać w przypadku ewentualnej chęci wykupienia wycieczki. - W opisie oferty wycieczkowej był następujący zapis: "(cena obejmuje) przejazd komfortowym autokarem (WC, klimatyzacja, bar, video)" - klimatyzacja działała słabo (kiedy czasem pasażerowie prosili o jej podkręcenie, to było to robione tylko na chwilę), video polegało na dwóch monitorach w całym autokarze, które podczas naszej 10-dniowej wycieczki zostały użyte tylko 1 raz (na obejrzenie filmu, którego nikt nie chciał oglądać, bo wybór był tak ubogi, że nie było żadnej komedii o którą prosili uczestnicy), o barze nie słyszałem, no chyba, że chodzi o kawę, która była sprzedawana za 1 euro oraz za piwo z lodówki, które było sprzedawane za 5 zł. - Hotel nad jeziorem Ochrydzkim (w przeciwieństwie do pozostałych) oferował bardzo ubogie jedzenie, a zupa składała się... tylko z wody (nie było żadnego makaronu, ziemniaków, warzyw). Wspomniany hotel nie respektował tego, że ktoś nie je mięsa i niestety narzeczona musiała oddawać mi mięsną połowę obiadokolacji, a sama nie miała co zjeść (podczas śniadań w formie szwedzkiego bufetu na szczęście ten problem nie występował). Dodatkowo kilkoro z uczestników wycieczki (ale nie my) miało sensacje żołądkowe po pobycie w tym hotelu. - Opłata obowiązkowa prawie 120 euro od osoby zawierała bilety wstępu do zwiedzanych obiektów i tutaj ciężko nam było ustalić dlaczego ta opłata była aż tak wysoka skoro większość zwiedzanych obiektów stanowiły kościoły, cerkwie i meczety do których w ogromnej większości wstęp był darmowy. Tym byliśmy bardzo rozczarowani, bo w innej wycieczce objazdowej po Bałkanach z innego biura podróży na której byliśmy, te bilety wstępu były naprawdę widoczne i te miejsca były naprawdę unikalne i godne zobaczenia (jak Jeziora Plitwickie, wodospady Krka itp.). - Wycieczka fakultatywna do Parku Narodowego Galicicia polegała tylko na przejeździe na miejsca widokowe. Cała wycieczka fakultatywna polegała na wizycie w Heraclei, Bitoli (mało ciekawe miasto), wizycie u lokalnego gospodarza (degustacja alkoholi była bardzo ograniczona i "limitowana"), obiedzie nad jeziorem Prespańskim (wedle opisu i zapewnień pilota miał być tam czas na relaks nad wodą i opalanie, a mieliśmy tylko około 15 minut żeby z restauracji przejść się nad to jezioro i od razu musieliśmy wracać - pelikanów też tam nie zastaliśmy) i podjeździe na miejsca widokowe w Parku Narodowym Galicicia (nie było żadnego zwiedzania tego parku). Jak na cenę wycieczki (45 euro) to jednak trochę słaby był ten program. - Część przewodników lokalnych porozumiewało się tylko w języku angielskim, co powodowało, że gdy pilot tłumaczył to co mówił przewodnik lokalny zajmowało to automatycznie dwukrotnie więcej czasu, co skutkowało tym, że czasu wolnego w danym mieście było dużo mniej. - Poprzez dużą ilość miejsc i atrakcyjność wycieczki w tym sensie, niestety grafik był na tyle napięty, że wszystko odbywało się w pośpiechu i na szybko, przez co mimo, że odwiedzało się wiele miejsc, to spędzało się w tych miejscach mało czasu, a żeby do nich dojechać wracaliśmy często do hotelu około godziny 21-22, a śniadania mieliśmy praktycznie codziennie od 7 do 8, zaś o 8:10 był wyjazd. Mieliśmy tego świadomość już na etapie wyboru tej wycieczki, ale jednak teraz po niej mamy niedosyt, że przy krótszych transferach widząc mniej miejsc zobaczylibyśmy w nich więcej. - Pilot Mikołaj źle organizował czas podczas wyjazdu - zdarzały się miejsca gdzie nie było w ogóle wolnego czasu (Belgrad), w innych było to np. tylko pół godziny (Trogir), co powodowało, że nic w tym czasie nie można było zobaczyć. W wycieczce fakultatywnej nad jezioro Prespeńskie miał być wedle opisu wycieczki i zapewnień pilota czas na plażowanie, a okazało się, że mieliśmy 15 minut wolnego czasu, które wystarczyło tylko na to żeby przejść się nad jezioro i wrócić, w opisie tej wycieczki była też mowa, że przy dobrej pogodzie można będzie tam zobaczyć pelikany - pilot z nami nawet tam nie poszedł i nie pomógł nam ich odnaleźć (nie było ich tam, ale on nawet tego nie sprawdził, choć miała to być jedna z atrakcji tej wycieczki). W Trogirze w ramach zakupionych biletów wstępu mieliśmy możliwość wejścia na wieżę zegarową, ale... jak się okazało mogliśmy to zrobić w wolnym czasie, ale ponieważ tego było wyjątkowo mało to nie mieliśmy możliwości z tej opcji skorzystać. Dopełnieniem chaosu i rozczarowania pilotem w tej kwestii było to, że kiedy zapytałem pilota na początku zwiedzania w Kotorze (było to jedyne miasto Czarnogóry, które odwiedziliśmy na trasie i zależało mi na zakupie chociaż drobnych pamiątek z tego kraju) ile będzie wolnego czasu, pilot odpowiedział, że niestety z uwagi na napięty grafik tego dnia nie będzie w ogóle wolnego czasu, a więc w tej sytuacji zgodnie z sugestią pilota, opuściłem na kilka minut zwiedzanie z tour guide i udałem się do pierwszego sklepu z pamiątkami i zakupiłem w pośpiechu i bez minimalnego przemyślenia to czego w stopniu minimalnym potrzebowałem, natomiast po około 20 minutach kiedy zakończyło się zwiedzanie z przewodnikiem pilot oświadczył, że... mamy godzinę wolnego czasu. Kiedy poprosiłem go o wytłumaczenie takiej decyzji, usłyszałem absurdalne wyjaśnienie, że przewodnik lokalny był jego szefem i on podjął taką decyzję, że zwiedzanie było krótsze, a czas wolny bardzo długi jak na ówczesną sytuację. Takie decyzje pilota powodowały, że kupowało się niekoniecznie to czego się chciało (bo robiło się to w wielkim pośpiechu i stresie) i niestety w konsekwencji także po wyższych cenach. Dodatkowo pilot zajmował się głównie polecaniem gdzie można w wolnym czasie cytuję "zjeść kawę i ciastko", natomiast w ogóle nie polecał i nie pokazywał gdzie na trasie całej wycieczki można zakupić produkty regionalne (miody, alkohole itp.) - my niestety nie mając takiej informacji od pilota (chociaż o nią pytaliśmy) zrobiliśmy zakupy takich produktów w pośpiechu w pierwszym tego typu miejscu, które samemu udało nam się znaleźć i niestety sporo przepłaciliśmy za te zakupy (z tych samych powodów o których pisaliśmy powyżej). Ostatniego dnia w Chorwacji okazało się, że jednak podczas postoju przy miejscu widokowym na jakąś rzekę były takie stoiska - szkoda tylko, że pilot nikogo o tym nie powiadomił, że postój i wizyta w takim miejscu jest planowana. W albańskiej Tiranie okazało się, że nie mogliśmy znaleźć miejsca gdzie można kupić przysłowiowy "magnesik", bo zostaliśmy zostawieni w miejscu, które co prawda było centrum miasta, ale gdzie nie było żadnego tego typu miejsca. Pilot podawał też błędne informacje dotyczące czasów przejazdów, ale te błędy były naprawdę aż trudne do zrozumienia, bo na trasach gdzie nie było żadnych korków ani przejazdów przez granice i jechaliśmy bardzo szybko, pilot potrafił podać, że będziemy po 3 godzinach na miejscu w hotelu, a byliśmy dopiero po 4 i pół godziny sprawnego i szybkiego przejazdu. - W opisie wycieczki jest informacja, że jedną z atrakcji jest "Kotor i Budva - perły Czarnogóry", zaś w szczegółach jest informacja, że wycieczka do Budvy odbędzie się w miarę możliwości czasowych, natomiast w praktyce zdaniem pilota z uwagi na napięty harmonogram tego dnia i priorytet jak najdłuższego zwiedzania Dubrovnika, zwiedzane jest tylko jedno z tych miast, w naszym przypadku był to Kotor. Warto o tym wiedzieć i nie nastawiać się na odwiedzenie obydwu tych czarnogórskich miast. - W hotelu na terenie Albanii zostaliśmy podzieleni na 2 różne hotele i my trafiliśmy do gorszego, ponieważ musieliśmy do niego dojść po kolacji (kolacja odbywała się w tym drugim), a co gorsze w naszym hotelu (dotyczyło to wszystkich mieszkańców) w pokojach obecne były cykady, które powodowały bardzo duży dyskomfort podczas pobytu i uniemożliwiały spokojny sen albo w ogóle sen, natomiast prysznic odbywał się na podłodze łazienki, bo w łazienkach nie było brodzików - niestety skutkowało to tym, że po kąpieli cała podłoga była zalana. - Na trasie przejazdu autokaru "przerwy toaletowe" były robione zbyt często - można było poinformować wszystkich, że postoje będą np. co 3-4 godziny i żeby każdy był na to gotowy, a zdarzało się, że wyjeżdżaliśmy z hotelu i po pół godziny jazdy okazywało się, że ktoś już potrzebuje (może z powodu piwa pitego na terenie autokaru) i niestety cała grupa musiała z tego powodu czekać na postoju zorganizowanym z tego powodu dla dosłownie jednej osoby (postój był dłuższy bo jak się okazało, że toaleta jest darmowa to jednak chęć skorzystania z niej wyrażało więcej osób).
telefon

Pobierz aplikację mobilną Rainbow

i ciesz się łatwym dostępem do ofert i rezerwacji wymarzonych wakacji!

pani-z-meteracem