5.1/6 (284 opinie)
3.0/6
Skusiliśmy się na objazd, który w opisie zapowiadał się ciekawie. Rzeczywistość z lekka nas rozczarowała. Na wstępie usłyszeliśmy, że wycieczka na Gibraltar nie jest realizowana, a w ofercie umieszczana tylko pro forma. Zwiedzanie odbywało się w tempie ekspresowym. Czas wolny był zbyt krótki na zobaczenie czegoś indywidualnie i jednocześnie za długi jako przerwa na kawę lub lunch. Program wycieczki był uwarunkowany godzinami pracy kierowcy. Z tego powodu zwiedzanie odbywało się do wczesnego popołudnia, a resztę dnia spędzaliśmy w autokarze, żeby przed wieczorem dojechać do hotelu. Wieczory (mniej więcej od godziny 18.00)spędzaliśmy w hotelach "w polu", bez możliwości ruszenia się gdziekolwiek. Najbardziej pozytywnie wspominamy wycieczkę fakultatywną "Barcelona nocą" oraz zwiedzanie Malagi, które zorganizowaliśmy sobie indywidualnie w pierwszym dniu, w całości wolnym. Szkoda, że w program nie przewiduje wizyty w Toledo, pomimo, że wymagałoby to zboczenia z trasy o ok.30 km. Zwiedzanie Muzeum Prado w Madrycie odbywało się w podziale na dwie grupy. Pierwsza przez godzinę zwiedzała muzeum z przewodnikiem, druga w tym czasie spacerowała indywidualnie, według własnej koncepcji. Potem następowała zmiana. Było to bezsensowne, ponieważ przez godzinę niewiele można zobaczyć nie znając topografii budynku. W Barcelonie kolejne rozczarowanie - zwiedzanie Sagrada Familia to obejście budynku wokół, bez wchodzenia do wewnątrz. Do najciekawszych akcentów wycieczki należy zaliczyć pobyt w Kordobie i Granadzie. Totalną porażką było wyżywienie. W większości hoteli serwowano nam dania inne niż pozostałym gościom, w wydzielonych miejscach. Był to nasz pierwszy objazd z Rainbow Tours i w porównaniu do podobnych imprez realizowanych przez inne biura zdecydowanie na "-". Reasumując: bardzo negatywnie odczuliśmy drastyczne oszczędności organizatora i chętnie dopłacilibyśmy trochę do ceny wycieczki, aby wspominać ją pozytywnie. Sądzimy, że pilotka była świadoma niskiej jakości wycieczki, na zakończenie nie otrzymaliśmy nawet ankiety oceniającej imprezę. :(
3.0/6
Niestety wycieczka nie spełniła moich oczekiwań. Program obejmuje bardzo ciekawe i piękne miejsca ale niestety czas ich zwiedzania jest bardzo krótki. Większość czasu spędza się w autokarze i na stacjach benzynowych. Noclegi i wyżywienie w porządku, chociaż usytuowanie hoteli nieciekawe. W pierwszym dniu dolecieliśmy z opóźnieniem i nie mieliśmy kolacji a w ostatnim dniu, mimo zapewnień pilotki że kolacja będzie, również jej nie było. Wykupiłyśmy wycieczkę na początku roku więc w nagrodę zapłaciłyśmy najwyższą cenę. Myślę, że za tę cenę mogłam wybrać lepszą ofertę.
3.0/6
Program intensywny ale wyłącznie pod względem długich przejazdów, dużą część pobytu zabierają właśnie przejazdy a nie zwiedzanie, które momentami jest bardzo powierzchowne. Standard hoteli zadowalający chociaż serwowane obiadokolacje trudno nazwać posiłkiem a raczej przekąską.
3.0/6
My byliśmy w dn. 24 - 31.07.2023, i mieliśmy wrażenie, że jesteśmy na maratonie a nie na wakacjach. Ciągłe poganianie bo gdzieś musimy zdążyć lub kierowca autobusu musi dojechać, np. niby spacer po Kordobie to właściwie bieg, czy tylko dwie przerwy na toaletę podczas podróży na trasie 600 km, np po ponad 3 godz. jazdy. Wycieczka "Dookoła Hiszpanii", zostawia bardzo wiele do życzenia. Powód pierwszy - pilot p. Jolanta raczej mało zaangażowana, praktycznie poza podaniem kolejnych komunikatów, niewiele opowiadała o zwiedzanych czy mijanych miejscach, potem następowała długotrwała cisza. Hotele na odludziu, gdzie nie ma gdzie pójść wieczorem - pewnie taniej dla biura. Np. ostatnia noc gdy wróciliśmy do hotelu w Campanillas, p. Jola powiedziała, że tu przed hotelem jest tylko stacja paliwowa, a okazało się, że za stacją 500 m dalej jest piękne małe miasteczko. Wyżywienie mogło by być lepsze, monotonne, żadnych lokalnych, narodowych potraw, brak warzyw, z jakich słynie kuchnia hiszpańska., a przedostatnia obiadokolacja, to nawet wody nie podali, jesli ktoś chciał to musiał za nią dodatkowo zapłacić. I na koniec - ostatni dzień pobytu, po skończonej dobie hotelowej ponad 12 godzin czekania bez opieki pilota. Generalnie podzielam opinię poprzedników z dn. 19 - 26.06.2023, i raczej Rainbow powinien popracować nad zadowoleniem klienta, bo miałem wrażenie, że to klient jest dla Rainbow a nie odwrotnie.