Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
3.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka godna polecenia,zakwaterowanie i jedzenieni duży minus,wyjazd ratują piloci i przewodnicy i Andaluzja.
3.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka zbyt intensywna, jak na te parę dni objazdówki. Lepszą ofertą byłoby 5 dni objazdu i 5 dni pobytu.
3.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
W pełni zgadzam się z Panią Elżbietą z Lublina, która była na pewno na tej samej wycieczce co ja. Godziny wylotu i przylotu były fatalne. Przylecieliśmy po nocy, a co do powrotu to kompletna klapa. Przewoźnik lotniczy - pełna porażka. Rzeczywiście potraktowali nas jak dzieci z przedszkola albo jeszcze gorzej.np. o godzinie wylotu - 2.40 - ( nasza doba hotelowa skończyła się 0 12,00) stojąc w kolejce do wejścia na pokład zobaczyliśmy, że nasze bagaże wyjmowane są z samolotu a nikt nie ogłosił, że samolot ma defekt i tego dnia nie odleci. Po naszej ostrej awanturze pilot z uśmiechem ogłosił, że samolot musi być naprawiony, ale może w dzień a oni muszą iść spać i tyle. Pracownicy biura linii w wielkim bałaganie stwierdzili, że mogą nam znaleźć hotele, ale dojazd (dla 200 osób) będzie taksówkami na nasz koszt. (kto ma duże pieniądze w ostatnich godzinach). Ponownie musieliśmy stać w kolejce (200 osób) i zapisywać się długopisem na listy a przecież wszystkie listy miał przewoźnik. W rezultacie część dotarła taksówkami na 6.15 do hotelu. Po 2,5 godz. należało iść na śniadanie i o 11.00 wyjazd autokarem na lotnisko, bo jakoby wylot będzie o 13.00. Na lotnisku była info, że wylot będzie o 15.00, potem, że o 16.00 a w konsekwencji był o 17.00. Jaka to organizacja ? Jakie liczenie się z ludźmi. Wystarczyło np. wcześniej poinformować, że samolot ma defekt i byłoby więcej czasu na organizację pomocy. Widocznie - to, że 200 osób stoi w kolejce i tkwi na lotnisku od północy nikogo nie interesuje. Gdyby były "normalne" godziny wówczas byłaby szansa na ściągnięcie i rezydenta i autokarów. O godzinie 2.40 wszystko spada na klientów, bo oczywiście pilota już to interesowało. Tak więc informacja oraz organizacja zaopiekowania się nami przez pracowników linii lotniczej (po defekcie samolotu) była tragiczna. Jak można np. proponować taksówki do hotelu za nasze pieniądze gdy część z nas tych pieniędzy nie miała (taksówkarze nie przyjmowali płatności kartą). Jak można ludzi z hotelu ściągać na lotnisko o godzinie 11.00 i oszukiwać, że odlot jest o 13.00 gdy odlot był o 17.00. Praktycznie nikt nawet nie zdążył wypocząć. Samolot był jakoby z Paryża więc przedział czasu był do określenia. Można więc być zadowolonym? Ciekawie ? Dla wielu uczestników wycieczki był to istny horror. Brak pieniędzy, konieczność dalszego koczowania na lotnisku aż do 17.00 bez informacji i opieki, dla wielu bez znajomości języka, bez możliwości korzystania z łazienki itp. Proszę postawić się na naszym miejscu. Rekompensaty (ewentualne) nie za wiele tu zmienią. Niestety stracicie wielu klientów. Wiem, że defekt samolotu to nie Wasza wina, ale przyjęcie takich godzin przylotu i odlotu oraz wybranie takiego wątpliwego przewoźnika to już Wasza.
3.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Andaluzja WARTO zdecydowanie. Alhambra która dla mnie była "gwoździem programu" rozczarowuje ze względu na pośpiech. Brak czasu wolnego w tym miejscu powoduje że nie zdążyłem się nacieszyć i nasycić. Alhambrę trzeba posmakować, przeżyć a nie tylko zobaczyć. Dwie godziny to stanowczo zbyt mało. Sądzę że jadąc tam indywidualnie udało by się wmieszać w tłum zwiedzających i strażnicy nie spostrzegli by maruderów. Duże grupy zwiedzających są po prostu przeganiane dalej i dalej. Kordoba!!!! Meczet Mezquita. 800 kolumn wewnątrz. Budowniczowie zgubili miarę jak budowali naprawdę robi wrażenie. Spacer po ukwieconych ulicach Kordoby i pięknych patio niestety masę turystów ale można to ominąć, w czasie wolnym można odbyć spacer samemu i o dziwo nie było prawie nikogo - polecam. Więcej nie opowiem sami pojedźcie NAPRAWDĘ WARTO!!! Pozdrawiam Rafał
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka byla z ciekawym programem. Pilotka duzo o wszystkim opowiadala i fajnie. Największym jej minusem bylo zakwaterowanie w 1 dzien i 2 ostatnie w hotelu Las chapas który byl okropny, niespelniajacy zadnych standardów. Sala w której spozywalo sie posilki bo trudno to nazwac jadalnia i restauracja bylo duszno, z zapachem nieswiezego jedzenia. Jedzenie bylo okropne, a brudno bylo tak, ze do wszystkiego sie mozna bylo przykleic. Nigdy w zyciu takiego brudu nie spotkalam, a obsluga chowala sie tylko po katach unikając jakiejkowiek pracy. Dojscie do plazy utrudnione, daleko. Pozostale hotele na trasie przyzwoite, jedzenie bardzo srednie. Autokar malo komfortowy, ciasny, z klimatyzacja. Biuro do samego wyjazdu ukrywa fakt zakwaterowania w hotelu las chapas. Gdybym o tym wiedziala, nie zdecydowalabym sie na ta wycieczke. Biorąc pod uwagę wszystkie minusy wycieczkę oceniam średnio.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka atrakcyjna w prospekcie. W rzeczywistości jest odmienna w oczekiwaniach tego co się kupuje. Zgodnie z odpowiedzią na reklamację Biura RAINBOW klient kupuje cytuję "program nie gwarantuje zwiedzania konkretnych obiektów, wskazywał jedynie iż uczestnicy wycieczki zobaczą ALHAMBRĘ co też zostało zagwarantowane "- koniec cytatu. Zobaczenie z dużej odległości ścian zewnętrznych pałacu Nasrydów jest więc wypełnieniem umowy, którą się zawiera. Oszustwo jest jeszcze większe z racji, że w kosztach zwiedzania Alhambry figuruje koszt 21 euro a bilet łącznie ze zwiedzaniem Pałacu kosztuje 14,85 euro. Tak się poprawia w świetle prawa rentowność Biura dzięki naiwności klientów, którzy odmiennie rozumieją zapisy umowy. Wycieczka, choć bardzo atrakcyjna, przez zgniłą wisienkę na torcie traci smak. I jeszcze jedna uwaga Biuro RAINBOW w odróżnieniu od innych Biur kończy opiekę nad klientem z chwilą dowiezienia na lotnisko. W przypadku opóźnienia samolotu, w naszym przypadku o kilkanaście godzin, nikt z biura się tym nie zainteresował a wprost odmówił pomocy twierdząc, że to już sprawa przewoźnika. Są to miejsca które warto zobaczyć ale czy z tym Biurem?
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Niestety, była to trzecia i najgorsza, w mojej ocenie, wycieczka z Rainbow Tours, którą odbyłam w tym roku. Tym razem organizator postanowił odbić sobie, na turystach, swoje straty spowodowane covidem w 2020 roku. I to niestety było bardzo wyraźnie "widać, słychać i czuć". Program okrojony do minimum, a w zamian bardzo dużo czasu wolnego do samodzielnego, bezcelowego, wędrowania po zwiedzanych miastach. Dwie grupy bardzo liczne (blisko 100 osób), co powodowało konieczność mijania się w jadalniach i hotelach, oraz na punktach sanitarnych. Wręczone nam, podobno nowe, nagłośnienia w formie Tour Guide, za które przecież płacimy, nie działały właściwie. Ciągłe trzaski i przerwy w odbiorze... W krętych i wąskich uliczkach Kordoby czy Granady praktycznie nic nie było słychać, z tego co mówił przewodnik - czy zostaną mi zwrócone pieniądze za wynajem tak wadliwego sprzętu ? Piszę te uwagi, mimo że, prawdopodobnie, nie zostaną one przez organizatora opublikowane...
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Hiszpania piekna, organizacja objazdu fatalna, lokalizacja hoteli noclegowych nieakceptowalna, charter nocny powoduje ze praktycznie gubi sie dwa dni , jak na hiszpanskie standardy serwowane wino ponizej jakiekiegolwiek poziomu
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Andaluzja urocza, piękne krajobrazy, zabytki, naprawdę warto odwiedzić ten kraj...niestety my nie do końca jesteśmy zadowoleni z podejścia biura. Wycieczkę rezerwowaliśmy jako jedni z pierwszych w grudniu, a to w jaki sposób zostaliśmy potraktowani pozostawia wiele do życzenia. Na ostatnie trzy noclegi tzw pobytowe w hotelu Royal Costa zostaliśmy zakwaterowani w pokoju który nie spełnił norm pokoju dwuosobowego a przecież zapłaciliśmy za pokój dwuosobowy i to nie male pieniądze. Pokój posiadał rozwalające się łóżko o szerokości 1,2m i długości 1,8 m, na którym nie dało się spać bo jak jedna osoba przekręcała się na drugi bok to łóżko "aż chodziło" z jedną poduszką, jednym prześcieradłem, z jednym krzesłem i bez okna bo to co było oknem nie można nazwać, ( okno o szerokości może 50 cm) a szerokie okno w łazience! po postawieniu dwóch walizek nie było jak się ruszyć. Zgłosiliśmy ten fakt Pani przewodnik Edycie P, ona widziała ten pokój, przyszedł pan z technicznego i tzw naprawił łóżko podkręcając nogi co tak naprawdę nic nie dało, bo łóżko nadal "chodziło" przy każdym poruszeniu sie na nim. Pani Edyta obiecała nam zmianę pokoju na następny dzień bo podobno na tę pierwszą noc nie było wolnych pokoi, kazała nam zjechać rano, następnego dnia z walizkami i tak też zrobiliśmy po czym uzyskaliśmy informację że niestety nie wymienią nam pokoju ponieważ ktoś inny już zarezerwował obiecany nam pokój, przytoczę słowa jakimi pani przewodnik argumentowała zmianę decyzji" ktoś już zapłacił za pokój z balkonem" Co to znaczy? czy my spaliśmy tam za darmo? Naprawdę nie jesteśmy wymagający i ne oczekiwaliśmy luksusów czy pokoju z balkonem ale przyzwoitych warunków a zostaliśmy potraktowani... W tym pokoju nie przespałam żadnej nocy, była taka duchota mimo że była klimatyzacja, wróciłam przeziębiona. Jesteśmy klientami biura od wielu lat, jaki pierwsi rezerwowaliśmy wycieczkę a dostaliśmy najgorszy pokój z całej grupy... rozumiem gdybym wykupiła wycieczkę last minut...Biuro powinno czuwać nad przydzielaniem pokoi i zadbać o swoich klientów a nie podchodzić w ten sposób ze jak zapłacone to już się nie interesuje klientem. Uważamy też że wycieczki fakultatywne do Rondy i w góry Sierra Nevada są za drogie, bynajmniej Ronda powinna być w programie bo prawie wszyscy na nią jechali a dodatkowo płaciliśmy 50e od osoby, zastanawiam się za co taka cena, bo ew do dwóch odwiedzanych miejsc były bilety, poza tym w Rondzie spędziliśmy 3 godz, to trochę za mało czasu, to takie przegonienie po najważniejszych atrakcjach. Jednak Rondę warto zobaczyć. Wycieczka w góry na której też byliśmy ciekawa krajobrazowo, trochę taka handlowa, bo fabryka oliwy, czekolady i szynek,, nie było żadnych biletów wstępu tylko objazd gór i kilka przystanków na zrobienie zdjęć a więcej czasu zabrało dojechanie po kilku turystów z innego hotelu. Pani przewodnik Edyta P bardzo miła, ciekawie przekazywała wiedzę, zorganizowana, grupa też ok, kierowca super....ogólnie Hiszpańska Andaluzja urocza naprawdę warto...chociaż niesmak pozostał i może czas abyśmy zastanowili się nad zmianą biura.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Rejon Hiszpanii urokliwy i ciekawy.Program nie przeładowany,przyjemny odpoczynek po zwiedzaniu.Słabe hotele na całej wycieczce.Pilotka p.Kamila niestety bez wiedzy i doświadczenia.Po przylocie z Warszawy o 2giej w nocy transfer na lotnisko trwał 2 godziny.Po3 godzinach snu zwiedzanie,to byl ciężki dzień.Polecam Rondę ,koniecznie! I przewodnika miejscowego p.Pawła to prawdziwa kopalnia wiedzy o Hiszpanii.wszystkie niedogodności przysłoniła piękna,słoneczna Andaluzja:-)