5.2/6 (294 opinie)
3.0/6
Wycieczka atrakcyjna w prospekcie. W rzeczywistości jest odmienna w oczekiwaniach tego co się kupuje. Zgodnie z odpowiedzią na reklamację Biura RAINBOW klient kupuje cytuję "program nie gwarantuje zwiedzania konkretnych obiektów, wskazywał jedynie iż uczestnicy wycieczki zobaczą ALHAMBRĘ co też zostało zagwarantowane "- koniec cytatu. Zobaczenie z dużej odległości ścian zewnętrznych pałacu Nasrydów jest więc wypełnieniem umowy, którą się zawiera. Oszustwo jest jeszcze większe z racji, że w kosztach zwiedzania Alhambry figuruje koszt 21 euro a bilet łącznie ze zwiedzaniem Pałacu kosztuje 14,85 euro. Tak się poprawia w świetle prawa rentowność Biura dzięki naiwności klientów, którzy odmiennie rozumieją zapisy umowy. Wycieczka, choć bardzo atrakcyjna, przez zgniłą wisienkę na torcie traci smak. I jeszcze jedna uwaga Biuro RAINBOW w odróżnieniu od innych Biur kończy opiekę nad klientem z chwilą dowiezienia na lotnisko. W przypadku opóźnienia samolotu, w naszym przypadku o kilkanaście godzin, nikt z biura się tym nie zainteresował a wprost odmówił pomocy twierdząc, że to już sprawa przewoźnika. Są to miejsca które warto zobaczyć ale czy z tym Biurem?
3.0/6
Niestety, była to trzecia i najgorsza, w mojej ocenie, wycieczka z Rainbow Tours, którą odbyłam w tym roku. Tym razem organizator postanowił odbić sobie, na turystach, swoje straty spowodowane covidem w 2020 roku. I to niestety było bardzo wyraźnie "widać, słychać i czuć". Program okrojony do minimum, a w zamian bardzo dużo czasu wolnego do samodzielnego, bezcelowego, wędrowania po zwiedzanych miastach. Dwie grupy bardzo liczne (blisko 100 osób), co powodowało konieczność mijania się w jadalniach i hotelach, oraz na punktach sanitarnych. Wręczone nam, podobno nowe, nagłośnienia w formie Tour Guide, za które przecież płacimy, nie działały właściwie. Ciągłe trzaski i przerwy w odbiorze... W krętych i wąskich uliczkach Kordoby czy Granady praktycznie nic nie było słychać, z tego co mówił przewodnik - czy zostaną mi zwrócone pieniądze za wynajem tak wadliwego sprzętu ? Piszę te uwagi, mimo że, prawdopodobnie, nie zostaną one przez organizatora opublikowane...
2.5/6
Hiszpania piekna, organizacja objazdu fatalna, lokalizacja hoteli noclegowych nieakceptowalna, charter nocny powoduje ze praktycznie gubi sie dwa dni , jak na hiszpanskie standardy serwowane wino ponizej jakiekiegolwiek poziomu
2.5/6
Andaluzja urocza, piękne krajobrazy, zabytki, naprawdę warto odwiedzić ten kraj...niestety my nie do końca jesteśmy zadowoleni z podejścia biura. Wycieczkę rezerwowaliśmy jako jedni z pierwszych w grudniu, a to w jaki sposób zostaliśmy potraktowani pozostawia wiele do życzenia. Na ostatnie trzy noclegi tzw pobytowe w hotelu Royal Costa zostaliśmy zakwaterowani w pokoju który nie spełnił norm pokoju dwuosobowego a przecież zapłaciliśmy za pokój dwuosobowy i to nie male pieniądze. Pokój posiadał rozwalające się łóżko o szerokości 1,2m i długości 1,8 m, na którym nie dało się spać bo jak jedna osoba przekręcała się na drugi bok to łóżko "aż chodziło" z jedną poduszką, jednym prześcieradłem, z jednym krzesłem i bez okna bo to co było oknem nie można nazwać, ( okno o szerokości może 50 cm) a szerokie okno w łazience! po postawieniu dwóch walizek nie było jak się ruszyć. Zgłosiliśmy ten fakt Pani przewodnik Edycie P, ona widziała ten pokój, przyszedł pan z technicznego i tzw naprawił łóżko podkręcając nogi co tak naprawdę nic nie dało, bo łóżko nadal "chodziło" przy każdym poruszeniu sie na nim. Pani Edyta obiecała nam zmianę pokoju na następny dzień bo podobno na tę pierwszą noc nie było wolnych pokoi, kazała nam zjechać rano, następnego dnia z walizkami i tak też zrobiliśmy po czym uzyskaliśmy informację że niestety nie wymienią nam pokoju ponieważ ktoś inny już zarezerwował obiecany nam pokój, przytoczę słowa jakimi pani przewodnik argumentowała zmianę decyzji" ktoś już zapłacił za pokój z balkonem" Co to znaczy? czy my spaliśmy tam za darmo? Naprawdę nie jesteśmy wymagający i ne oczekiwaliśmy luksusów czy pokoju z balkonem ale przyzwoitych warunków a zostaliśmy potraktowani... W tym pokoju nie przespałam żadnej nocy, była taka duchota mimo że była klimatyzacja, wróciłam przeziębiona. Jesteśmy klientami biura od wielu lat, jaki pierwsi rezerwowaliśmy wycieczkę a dostaliśmy najgorszy pokój z całej grupy... rozumiem gdybym wykupiła wycieczkę last minut...Biuro powinno czuwać nad przydzielaniem pokoi i zadbać o swoich klientów a nie podchodzić w ten sposób ze jak zapłacone to już się nie interesuje klientem. Uważamy też że wycieczki fakultatywne do Rondy i w góry Sierra Nevada są za drogie, bynajmniej Ronda powinna być w programie bo prawie wszyscy na nią jechali a dodatkowo płaciliśmy 50e od osoby, zastanawiam się za co taka cena, bo ew do dwóch odwiedzanych miejsc były bilety, poza tym w Rondzie spędziliśmy 3 godz, to trochę za mało czasu, to takie przegonienie po najważniejszych atrakcjach. Jednak Rondę warto zobaczyć. Wycieczka w góry na której też byliśmy ciekawa krajobrazowo, trochę taka handlowa, bo fabryka oliwy, czekolady i szynek,, nie było żadnych biletów wstępu tylko objazd gór i kilka przystanków na zrobienie zdjęć a więcej czasu zabrało dojechanie po kilku turystów z innego hotelu. Pani przewodnik Edyta P bardzo miła, ciekawie przekazywała wiedzę, zorganizowana, grupa też ok, kierowca super....ogólnie Hiszpańska Andaluzja urocza naprawdę warto...chociaż niesmak pozostał i może czas abyśmy zastanowili się nad zmianą biura.