2.0/6
Moja pierwsza podróż z Rainbow. Mam porównanie z wyjazdami z Itaka. Jestem bardzo rozczarowana . Program częściowo nie zgodny z tym co nam podano przed wyjazdem .Nie ma przeprawy promem tylko lot z Busan dla mnie strata jednego dnia wyjazdu. Ominięte miejsca warte zobaczenia .Program skupił się na świątyniach .Technologiczne atrakcje były zamknięte w dniu zwiedzania , zamienniki były na siłę i dla mnie szkoda było cennego czasu . Wycieczka nie warta swojej ceny . Jeśli chodzi o przewodnika jeszcze nigdy nie spotkałam się z tak grubiańską i toksyczną osobą . Pani Katarzyna była chamska i nieuprzejmą . Grupa była duża ale to nie był powód do takiego traktowania dorosłych ludzi będących na wakacjach . Przewodnicy lokalni Ok przewodnik polski do wymiany. Hotele w porządku choć w Seulu totalnie na uboczu z ciężkim dojazdem do centrum chyba jedynie taksówką za 30 tys wonów. Kraje piękne warte odwiedzenia ale nie na tym programie . Szybki Chaotyczny i nerwowy. Przewodniczka grupy dodatkowo zniechęciła mnie do pozytywnej opinii . Jestem bardzo rozczarowana . Zastanowię się nad kolejnym wyjazdem z Rainbow . Pozdrawiam całą grupę która była super .
KIA - 20.10.2024 | Termin pobytu: październik 2024
41/43 uznało opinię za pomocną
2.0/6
Pilot Dawid wykazywał się brakiem wiedzy o zwiedzanych krajach, szczególnie dotyczyło to Korei Płd. (opowiadał więcej o Północnej niż Południowej). W Japonii odnosił się np. do rankingu internautów typu: 100 dziwnych rzeczy Japonii, komentując czy to wg niego dziwne czy nie. Na podstawowe pytania dotyczące danego kraju potrafił odpowiedzieć, że nie wie, nie próbując nawet zapytać o to siedzącego obok niego przewodnika z danego kraju. Opowiadał bardzo nużąco i to głównie o buddyzmie, zen itp. Wynikało to stąd, że jak sam mówił pisał o tym pracę magisterską, więc wiedzą w tej tematyce dysponował i pewnie dlatego, powtarzał to co wiedział po 10 razy (nie przesadzam). Zdarzyło mu się również spóźnić na ustaloną (zresztą przez niego samego) godzinę porannej zbiórki, na którą przyszedł zresztą PIJANY. Jego zachowanie tego dnia było skandaliczne. Przewodniczka japońska nie wytrzymała i się rozpłakała. Obrażał zresztą nie tylko ją, ale całą grupę. Dzwoniliśmy do Biura z Japionii z prośbą o interwencję. Kolejny zarzut wobec pilota to to, że zebrał od nas o 10 dolarów więcej na napiwki niż było w umowie i odmówił podpisania się pod pismem z oświadczeniem jaką kwotę przyjął. Jeżeli ktoś chce jechać na wycieczkę to radzę dowiedzieć się kto będzie pilotem (w moim przypadku podczas zakupu wycieczki na miesiąc przed terminem wyjazdu odpowiadano jednak, że jeszcze nie wiadomo). Pilot naprawdę potrafi zepsuć wyjazd i ograniczyć wiedzę którą na takim wyjeźdie o zwiedzanych krajach można poszerzyć.
Małgorzata, Poznań - 16.11.2015
109/116 uznało opinię za pomocną
1.5/6
Ciekawy program, hotele (z dwoma wyjątkami: Fukuoka, Tokio) dobrej jakości, sprawnie zorganizowany transport. Minusem bardzo mocno rzutującym na całość był pilot, p. Dawid U. Nie miał wiedzy, ani doświadczenia w zakresie Japonii, Korei Płd.; jego wywody były nużące i odbiegały od głównego nurtu wycieczki - na pewno nie zachęciłby nikogo do odwiedzenia tych dwóch ciekawych krajów. Do tego zachowywał się w sposób chamski i arogancki. Osoby nie znające angielskiego nie mogły liczyć na jego pomoc, np. przy odprawach paszportowych, celnych. Po incydencie, gdy przyszedł na zbiórkę spóźniony i pod wpływem alkoholu (obrażał uczestników łącznie z pilotką japońską) zadzwoniliśmy do biura ze skargą – biuro to zignorowało, stanęło po stronie pilota i jeszcze zgłosiło uwagi do pracy pilotki japońskiej ( można domniemywać, że powinna była tuszować sprawę). Impreza, mimo, że cenowo z wyższej półki, została przez biuro potraktowana, jak zwykła masówka. Jakość świadczenia, które otrzymaliśmy nie zachęca do dalszych wycieczek z tym biurem; chyba, że na imprezy, w których osoba pilota nie ma takiego znaczenia, jak przy objazdach.
Maria, Poznań - 29.02.2016 | Termin pobytu: czerwiec 2016
81/85 uznało opinię za pomocną