Zastanawiasz się, czy ta wycieczka to dobry wybór? Wpisz pytanie, a dostaniesz podsumowanie wszystkich opinii naszych gości.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Program wycieczki intensywny i napięty. Przyrodniczo i krajobrazowo było zachwycająco a miasta na trasie zróżnicowane i ciekawe. Wszystko było zrealizowane zgodnie z planem i to tyle jeśli chodzi o pozytywy. Na waszym miejscu zastanowiłbym się nad serwowaniem śniadań które były złe i bardzo złe np. brak pieczywa , raz masła , jajecznica z proszku !!! , mała różnorodność itd. ...A wszystkie produkty były dostępne w okolicznych sklepach.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
piękna wycieczka, dużo do zobaczenia. każde miejsce piękne i warte uwagi. dość intensywnie. niestety organizacja kiepska mając porównanie do innych objazdówek. brak pomocy przy przenoszeniu bagażu- starsi ludzie kwaterowani na piętrze bez windy. śniadania to jakieś nieporozumienie… warto zaopatrywać się we własny prowiant. zła organizacja czasu wolnego- w miejscach, gdzie warto być dłużej- za mało czasu natomiast tam, gdzie nie warto czasu było zbyt wiele. mało czasu na posiłki.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczki nie polecam ze względu na słaba organizacje lotów brak miejsc razem porozrzucane rodziny po samolocie , dyskryminacja przy wejściu do autokaru 1 wybierają miejsca kto kupiła wycieczkę , a czemu np kto więcej zapłacil, między przelot z przesiadka w Atalancie zamiast bezpośrednio 4h to lot trwa 8h , jakość hoteli i wyżywienia tragedia pilotka Ania za karę brak wiedzy znajomości terenu przygotowania do wycieczki przekazywania informacji odnoszenie się do uczestników typu "jak się zgubisz radż se sam lub to nie mój problem jak dostaniesz się do hotelu większość czytana z kartki .Nic w biurze nie zmieniło się przez ostatnie 10 lat hotele. autokar podjeżdża na zakazie i s:ybko wsiadac aby policja nie złapała wyzysk w postaci słabych hoteli między londowań zamiast bezpośrednio zaślepienie jak największym zyskiem nie komfortem uczestnika. Po prostu wycieczka żywych trupów bez głosu i głodnych
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Byłoby 6 gdyby nie narcystyczna, zarozumiała, alienująca się od uczestników wycieczki i nie potrafiąca przyznać się do braku wiedzy w naprawdę błahych kwestiach (co jest naturalną, ludzką rzeczą) przewodniczka/rezydentka, wymyślała na bieżąco/szybko absurdalne odpowiedzi na zapytania klientów wprowadzając całą grupę w błąd. Nasz przewodnik po Stanach był najsłabszym elementem wyprawy/wycieczki z biurem podróży Rainbow.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
wycieczka nie zostala dobrze zoragnizowana, zarowno w planowaniu jak i w organizacji, w jedym dniu brakuje czau w drugim nudzisz sie... next time sam lub inne biuro.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Rainbow to nieodpowiedzialna firma w kwestiach organizacyjnych i w zakresie kontaktu z klientem już po sprzedaży wycieczki. Zakupiłam wycieczkę w ramach zorganizowanego wyjazdu grupowego Living in America, gdyż nie chciałam zwiedzać USA na własną rękę. Wyjazd grupowy zapewniał bogaty program, opiekę pilota, tym samym bezpieczeństwo w trakcie całego pobytu. Niestety na niecałe 24 godziny przez rozpoczęciem wycieczki biuro Rainbow poinformowało mnie, że moja grupa wraca planowo, a ja jako jedyny uczestnik wycieczki wracam sama kolejnym lotem (Rainbow wiedziało o tym co najmniej 7 dni wcześniej, bo bilety lotnicze wystawiono wcześniej). Na mój sprzeciw poinformowano mnie oschle, że mogę zrezygnować z wycieczki, ale tracę 95% kosztów. Na wycieczkę pojechałam. W trakcie wycieczki próbowałam kontaktować się z Rainbow, wysyłałam maile, niestety przez 5 dni nikt na nie odpowiadał, ignorowano mnie jako klienta, który był pod opieką biura Rainbow, na rzecz którego Rainbow było w trakcie świadczenia usługi turystycznej. Dodam, że przewodniczka wycieczki nic nie widziała o sprawie, o wszystkim dowiedziała się ode mnie i była zdziwiona całą sytuacją. Przewodnik w USA nie jest pracownikiem Rainbow. Pani przewodniczka była zatrudniona dla biura podróży w USA, z którego usług korzystało Rainbow. Odpowiedź ma maile otrzymałam po tym jak rodzina w PL udała się do placówki Rainbow w Koszalinie, gdzie zakupiłam wycieczkę, i żądała wyjaśnień. Po poinformowaniu Rainbow, że lot w godzinach, w których wraca grupa jest dostępny, Rainbow zapewniło, że zrobią wszystko abym wracała z grupą. Niestety to się nie wydarzyło. Chcąc nie chcąc pozostawiono mnie w centrum NY samą na 6h. Przesunięcie lotu spowodowało znaczne opóźnienie w dotarciu do Warszawy (miałam międzylądowanie w Paryżu, na zaplanowany lot Paryż – Warszawa nie zdążyłam i musiałam lecieć kolejnym, co przełożyło się również na znacznie późniejszy powrót do Koszalina (a powrót był zaplanowany łącznie z wykupieniem biletów, które przepadły)). Całą sytuację Rainbow tłumaczyło overbookingiem (dodam, że wycieczki nie zamawiałam jako ostatnia, po mnie wycieczkę kupowały kolejne osoby, a overbookig przypadł mnie jako jedynemu uczestnikowi wycieczki) – Rainbow dyskryminuje klientów podróżujących w pojedynkę i ma w nosie kolejność wykupowania wycieczki. Dodatkowo Rainbow sprzedaje wycieczki bez gwarancji zapewnienia powrotu zgodnie z warunkami przedstawionymi w ofercie sprzedaży. Tak więc jak ktoś ma konkretne plany po powrocie z wycieczki, musi się liczyć z tym, że z winy Rainbow może ich nie zrealizować. Gdyby sytuacja trafiła na osobę, która nie zna języka, dla takiej osoby powrót byłby koszmarem. Wycieczka, która miała być spełnieniem marzeń w trakcie wycieczki przyniosła niepokój, nerwy, poczucie bycia ignorowaną przez biuro Rainbow. Zamiast odpoczywać psychicznie w trakcie wycieczki (w końcu to urlop) traciłam czas na pisanie maili i dzwonienie do Rainbow oraz angażowanie w sprawę rodziny. Nie polecam Rainbow jako organizatora.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Właśnie wróciłam , program wycieczki ciekawy choć bardzo intensywny , jednak od momentu przelotu z z Las Vegas do Filadelfii czar prysł, lot podczas trwania wycieczki zmieniono z bezpośredniego na przesiadkę do Detroit i dalej do Waszyngtonu i się zaczęło , lot został opóźniony w rezultacie czego utknęliśmy na lotnisku a z Detroit uciekł nam samolot.Opiekun który wypadł nam ze zwiedzania był bardzo nie kompetentny , po prostu się wyłączył a pani pilot nie umaiła nic powiedzieć co dalej. Zostaliśmy w rezultacie rozdzieleni na 3 grupy i lecieliśmy oddzielnie do Waszyngtonu , nie zapewniono nam nic , spędziłam na lotnisku noc i następny dzień ,tracąc dzień ze zwiedzania.Kazano nam nawet podpisać oświadczenia , bo nie chcieliśmy być podzieleni na oddzielne loty i żądaliśmy, tak jak było w planie wycieczki ,gdy ja zakupiłam, lotu bezpośredniego,że to o z naszej winny kończymy wycieczkę, prostu brak słów , organizator chciał zaoszczędzić i zgotował nam takie wrażenia, co naraziło mnie na utratę zdrowia i nerwowa sytuacje oraz nie zrealizowanie planu wycieczki. Pozatym ogólne wrażenia z USA pozytywne.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
ilość poznanych miejsc super i ja tym koniec wakacji transport i koordynator jeden wielki koszmar lot bezpośredni zamieniony po wpłacie całości wycieczki na przesiadkowy w jedną i w drugą stronę i lot na terenie Stanów miał być bezpośredni a po wylądowaniu w Stanach informacja że kolejny lot wewnetrzny jest również przesiadowy nadmieniam że trwał 2 dni zamiast 6 godzin z kompletną ignorancją koordynatora cytuję" mam pani zrobić kawę czy szukać połaczenia" i rozłączył sie podzielono całą wycieczkę na trzy samoloty/ była nawet teza żeby sobie wziąźć taksówkę a rachunek dołączyć do reklamacji/ ostatnia czyli moja była w hotelu o drugiej nad ranem i okazało się że nie ma noclegów po półgodzinnej awanturze się znalazły
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka bardzo udana, bogata w atrakcje i ciekawa, niestety poprzez błędy i niedopatrzenia pilota, pozostawiła we wspomnieniach sporo zawodu. Po pierwsze, zbyt napięty i nie do końca dobrze zorganizowany czasowo program uniemożliwiający dłuższe zapoznanie się z najbardziej ciekawymi miejscami, a z drugiej strony marnotrawstwo czasu w miejscach nieszczególnie godnych uwagi. Po kolei: 1) W Beverly Hills bardzo mało czasu na zwiedzanie ekskluzywnej dzielnicy mieszkaniowej 2) Podczas przejazdu do Parku Narodowego Sekwoi i Kings Canyon nie został zrealizowany punkt dotyczący przystanku na trasie widokowej w drodze powrotnej, gdzie mieliśmy porobić zdjęcia i pospacerować. Zwrócenie uwagi pilotowi na nie zrealizowanie tego punktu spotkało się z jego odpowiedzią iż nie było miejsca na zatrzymanie się. 3) Podczas przejazdu do parku Yosemite, zbyt krótki czas poświęcony na spacer po tym parku uniemożliwiał delektowanie się oszałamiającymi widokami, jak było to obiecane w programie wycieczki. 4) Najwięcej zawodu sprawiło zwiedzanie Wielkiego Kanionu Kolorado. Przez błąd pilota, który zbyt późno usiłował zarezerwować loty helikopterem, w zastępstwie odbył się lot awionetką, na którą w mojej ocenie szkoda wydanych na nią pieniędzy. Pilot, w pierwszym dniu wycieczki był informowany przez uczestników iż wymagana jest wcześniejsza, z 7-dniowym wyprzedzeniem rezerwacja helikopterów, lecz zignorował ją, twierdząc że będzie jeszcze na to czas. Zbyt późno usiłował dokonać tej rezerwacji, dlatego też nie doszła ona do skutku. Żenujące były jego tłumaczenia iż dokonał rezerwacji, ale firma obsługująca helikoptery odrzuciła ją, bez podania przyczyny. Co oczywiście okazało się nieprawdą na miejscu, po uzyskaniu informacji bezpośrednio w punkcie rezerwacji lotów. Również nie przypomniał o konieczności wykupu biletów na platformę widokową w miejscu odjazdu autobusów na punkty widokowe, co uniemożliwiło skorzystanie z tej atrakcji już po dojechaniu do tej platformy. Zbyt krótki czas przeznaczony na podziwianie Wielkiego Kanionu, skutecznie uniemożliwił zachwycenie się tym cudem natury. 5)Pilot wycieczki wielokrotnie sprawiał wrażenie jak gdyby nie do końca znał miejsca w których zatrzymujemy się na nocleg. Zgodnie z programem wycieczki, mieliśmy zagwarantowane wyłącznie śniadania, dlatego też naturalną potrzebą każdego z uczestników było zaopatrzenie się po przyjeździe do hotelu w potrzebne produkty żywnościowe np. na kolację lub długotrwałe przejazdy autokarem. Za wyjątkiem drugiego dnia wycieczki, nie można było od niego uzyskać informacji o najbliższym sklepie spożywczym, kilkukrotnie też doszło do sytuacji gdy pilot obrażał inteligencję uczestników, poddając w wątpliwość ich nieumiejętność korzystania z map googl-a, lub też znajomości topografii danego miasta. Propozycje pilota, aby w miejscu gdzie nie ma chodnika lub przejścia dla pieszych udać się "kawałek poboczem" lub przejść przez jezdnią w dowolnym miejscu, były kuriozalne w miejscach 3-pasmowych dróg szybkiego ruchu. Na prośbę uczestników by przed udaniem się na nocleg podjechać po drodze do marketu spożywczego, pilot odpowiadał iż nie jest to objazdówka po marketach, oraz że czas kierowcy autobusu nie pozwala na półgodzinne zakupy na trasie. Ewentualnym chętnym na wyprawy po USA doradzam, aby na serio przyjęli do wiadomości, że śniadania amerykańskie nie są źródłem pożywienia, lecz raczej miejscem pełnym produktów pustych kalorii, cukru i sztucznych dodatków. Kulinarnym "szczytem" amerykańskiego śniadania był hotel w Bishop oferujący wyłącznie ugotowane na twardo jajka (nie licząc standardowych słodkości). Na pytanie zadane obsłudze, czy jest chleb, uzyskałem informacje iż chleb znajduje się w pobliskim sklepie. Proponuję Rainbow zmianę tego hotelu na inny, aby ustrzec się w przyszłości negatywnych ocen . Reasumując- gdyby czas na zwiedzanie był inaczej rozplanowany, pilot wycieczki był osobą bardziej przyjaźnie nastawioną do jej uczestników, zamiast sprawiać wrażenie osoby zmuszonej do "odhaczenia" punktów programu i zmęczonej wykonywaną pracą, wrażenia na pewno byłyby lepsze. Dla osób które chcą zobaczyć kraj, w który wszystko jest największe, kraj w którym kawa smakiem przypomina kawę po turecku po 3 dolewce, kraj w którym można zyskać 10 kg wagi, stołując się w burgerowniach rozmieszczonych co kilkadziesiąt metrów, potknąć się o bezdomnych na ulicy lub w metrze, gorąco polecam.
2.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka bardzo mnie rozczarowała widoki ładne ale dużo niezrealizowanego programu Wszędzie szybko pilot oprowadzał a nie opowiadał Niesprawny System Guido Podczas awarii autokaru 5 godzin bez kontaktu z biurem staliśmy i czekaliśmy nikt nie był nami zainteresowany na słońcu z torbami program nie zrealizowany Brak lokalnego pilota a opłata pobrana ,Organizacja fatalna Nie polecam