Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wyjazd był zasadniczo dość dobrze zorganizowany. Program był ciekawy i napięty. Zastrzeżenia budzą jednak nieakceptowalne śniadania w hotelach (motelach), które ze względu na skład i jakość produktów były szkodliwe dla zdrowia (np. jajecznica z proszku, czerstwe lub odmrożone pieczywo, zabarwiona woda przypominająca kawę), a także niektóre miejsca noclegowe (motele przydrożne z oknami bez zasłon od strony werandy to nie są hotele nawet podrzędnej kategorii). Należało zrezygnować z tych pseudośniadań albo dać możliwość dopłaty do normalnego śniadania, albo zorganizować śniadania w inny sposób, bez narażania uczestników wycieczki na problemy żołądkowe. W większości pokojów hotelowych nie było czajnika (zamiast tego był mini-ekspres kawowy z wkładami), niektóre pokoje nie były posprzątane. Szczególnie w Las Vegas pokój był zaniedbany, brudny, nie działał telewizor oraz internet. Nie wszystkie punkty obligatoryjnego programu zostały zrealizowane, co stanowi brak pełnej realizacji umowy. Organizator wycieczki powinien ponadto w dniu rozpoczęcia albo najpóźniej w dniu jej zakończenia wycieczki przedstawić szczegółowe wyliczenie elementów składowych dodatkowej opłaty w wysokości 450 USD, aby nie było wątpliwości, że kwota ta jest ukrytym kosztem wycieczki. Tak naprawdę nie wiadomo, jakie konkretne pozycje składały się na całość tej kwoty. Negatywnie należy ocenić organizację przelotu wewnętrznego z Las Vegas do Detroit oraz z Detroit do Waszyngtonu. Bardzo nieprzyjemne i szkodliwe dla zdrowia było rozpoczęcie zaraz po przylocie (bez odpoczynku) całodziennego (do godziny 17) zwiedzania Waszyngtonu. Czas zwiedzania powinien być znacznie dłuższy, ale nie po całonocnej podróży (najpierw "przymusowe" zakupy w Las Vegas, aby jakoś wypełnić czas do wieczora w oczekiwaniu na samolot, a później całonocne przeloty). Również autokary na miejscu powinny zostać wcześniej sprawdzone w zakresie działania klimatyzacji (czyszczenie, siła działania), gdyż u wielu uczestników wycieczki rozwinęły się poważne problemy z górnymi drogami oddechowymi. Pewna część programu powinna ulec modyfikacji. W miejsce Las Vegas powinno zostać wprowadzone inne miejsce, gdyż czas spędzony w tym miejscu (dwa dni!) był czasem straconym. Może lepiej byłoby przesunąć trasę w stronę stanu Utah. Negatywnie należy ocenić brak uwzględnienia w programie (choćby dla chętnych) wizyt w muzeach na światowym poziomie - w Filadelfii i Waszyngtonie (choćby 2 na dwie godziny) oraz w Nowym Yorku (tam można było przynajmniej prywatnie w ramach czasu wolnego wybrać się do np. do Metropolitan Museum of Art). W programie powinny być precyzyjnie i jasno opisane obiekty objęte programem oraz formy ich "oglądu". Formuły w stylu "zobaczymy", "odwiedzimy" lub "udamy się" nie znaczą nic innego niż przejazd autokarem lub szybkie przejście obok (nawet bez zatrzymania). To nie jest oczywiście zwiedzanie i nie ma nic wspólnego z wiążącym programem wycieczki.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Program wycieczki intensywny i napięty. Przyrodniczo i krajobrazowo było zachwycająco a miasta na trasie zróżnicowane i ciekawe. Wszystko było zrealizowane zgodnie z planem i to tyle jeśli chodzi o pozytywy. Na waszym miejscu zastanowiłbym się nad serwowaniem śniadań które były złe i bardzo złe np. brak pieczywa , raz masła , jajecznica z proszku !!! , mała różnorodność itd. ...A wszystkie produkty były dostępne w okolicznych sklepach.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
wycieczka nie zostala dobrze zoragnizowana, zarowno w planowaniu jak i w organizacji, w jedym dniu brakuje czau w drugim nudzisz sie... next time sam lub inne biuro.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Rainbow to nieodpowiedzialna firma w kwestiach organizacyjnych i w zakresie kontaktu z klientem już po sprzedaży wycieczki. Zakupiłam wycieczkę w ramach zorganizowanego wyjazdu grupowego Living in America, gdyż nie chciałam zwiedzać USA na własną rękę. Wyjazd grupowy zapewniał bogaty program, opiekę pilota, tym samym bezpieczeństwo w trakcie całego pobytu. Niestety na niecałe 24 godziny przez rozpoczęciem wycieczki biuro Rainbow poinformowało mnie, że moja grupa wraca planowo, a ja jako jedyny uczestnik wycieczki wracam sama kolejnym lotem (Rainbow wiedziało o tym co najmniej 7 dni wcześniej, bo bilety lotnicze wystawiono wcześniej). Na mój sprzeciw poinformowano mnie oschle, że mogę zrezygnować z wycieczki, ale tracę 95% kosztów. Na wycieczkę pojechałam. W trakcie wycieczki próbowałam kontaktować się z Rainbow, wysyłałam maile, niestety przez 5 dni nikt na nie odpowiadał, ignorowano mnie jako klienta, który był pod opieką biura Rainbow, na rzecz którego Rainbow było w trakcie świadczenia usługi turystycznej. Dodam, że przewodniczka wycieczki nic nie widziała o sprawie, o wszystkim dowiedziała się ode mnie i była zdziwiona całą sytuacją. Przewodnik w USA nie jest pracownikiem Rainbow. Pani przewodniczka była zatrudniona dla biura podróży w USA, z którego usług korzystało Rainbow. Odpowiedź ma maile otrzymałam po tym jak rodzina w PL udała się do placówki Rainbow w Koszalinie, gdzie zakupiłam wycieczkę, i żądała wyjaśnień. Po poinformowaniu Rainbow, że lot w godzinach, w których wraca grupa jest dostępny, Rainbow zapewniło, że zrobią wszystko abym wracała z grupą. Niestety to się nie wydarzyło. Chcąc nie chcąc pozostawiono mnie w centrum NY samą na 6h. Przesunięcie lotu spowodowało znaczne opóźnienie w dotarciu do Warszawy (miałam międzylądowanie w Paryżu, na zaplanowany lot Paryż – Warszawa nie zdążyłam i musiałam lecieć kolejnym, co przełożyło się również na znacznie późniejszy powrót do Koszalina (a powrót był zaplanowany łącznie z wykupieniem biletów, które przepadły)). Całą sytuację Rainbow tłumaczyło overbookingiem (dodam, że wycieczki nie zamawiałam jako ostatnia, po mnie wycieczkę kupowały kolejne osoby, a overbookig przypadł mnie jako jedynemu uczestnikowi wycieczki) – Rainbow dyskryminuje klientów podróżujących w pojedynkę i ma w nosie kolejność wykupowania wycieczki. Dodatkowo Rainbow sprzedaje wycieczki bez gwarancji zapewnienia powrotu zgodnie z warunkami przedstawionymi w ofercie sprzedaży. Tak więc jak ktoś ma konkretne plany po powrocie z wycieczki, musi się liczyć z tym, że z winy Rainbow może ich nie zrealizować. Gdyby sytuacja trafiła na osobę, która nie zna języka, dla takiej osoby powrót byłby koszmarem. Wycieczka, która miała być spełnieniem marzeń w trakcie wycieczki przyniosła niepokój, nerwy, poczucie bycia ignorowaną przez biuro Rainbow. Zamiast odpoczywać psychicznie w trakcie wycieczki (w końcu to urlop) traciłam czas na pisanie maili i dzwonienie do Rainbow oraz angażowanie w sprawę rodziny. Nie polecam Rainbow jako organizatora.