4.5/6
Przepiękna widokowo wyspa, niezapomniane miejsca, nawet pogoda wysoko w górach sprzyjająca podziwianiu niesamowitych widoków ... niestety Firma Rainbow poszła na skróty i zafundowała nam noclegi w hotelu Quinta umiejscowionym w miejscowości Estreito de Camara de Lobos, który chwalił się, że ma 4 gwiazdki. Tymczasem w/w hotel dał nam do dyspozycji zagrzybione pokoje (dysponuję zdjęciami), w których po każdym powrocie z wycieczek objazdowych musieliśmy przebywać w pokoju z zapachami stęchlizny. Wszystkie nasze ubrania - nawet te nie używane - przeszły oczywiście tymi zapachami. Naszym sposobem na takie warunki, było spanie przy otwartych drzwiach balkonowych, co oczywiście nie jest w każdych warunkach pogodowych możliwe. Poza tym w naszym pokoju akurat działała klimatyzacji ale wiemy ze spotkania grupy z naszym rezydentem, że u innych uczestników nie działała. Rezydent oznajmił że nie zamierza z tym cokolwiek zrobić. Hotel wygląda na obiekt posiadający co najmniej 40 lat i niestety niektóre jego części wymagają już remontów. Dlatego podawana nam ocena tego obiektu, jako 4-gwiazdkowego hotelu jest oderwana od rzeczywistości i jako osoba, która odwiedziła co najmniej 20 krajów na różnych kontynentach mogę go ocenić co najwyżej na naciągane 2 gwiazdki. Hotel jest położony na silnie wznoszącym się terenie, a w jego otoczeniu w odległości nawet 45 min. praktycznie nie ma gdzie wyjść na spacer w celu obejrzenia lokalnych atrakcji. Z uwagi na powyższe uważam, że szacowna Firma Rainbow poszła na skróty i wybrała to miejsce tylko i wyłącznie z uwagi na niskie koszty. Z obserwacji prowadzonych na parkingu, w restauracji hotelowej i w innych częściach wspólnych hotelu Quinta, mogę stwierdzić, że polska grupa Rainbow stanowiła co najmniej 90% wszystkich gości hotelowych, a nasz pobyt miał miejsce na przełomie lipca i sierpnia, a więc w środku sezonu urlopowego. Dlaczego inni turyści omijali to miejsce ... ? W zasadzie inne aspekty wycieczki zasługiwałyby na zdecydowanie wyższą ocenę. Dlaczego więc Rainbow idzie na skróty i funduje klientom takie "atrakcje", które niestety pozostają w pamięci ... ? Niewykorzystany potencjał. Prawdopodobnie to była moja 10 ale też ostatnia wycieczka z Rainbow.
Grzegorz - 06.08.2024 | Termin pobytu: lipiec 2024
10/10 uznało opinię za pomocną
4.5/6
W przypadku wycieczki objazdowej tygodniowej hotel dobry. Trafiłam na zimne dni (pocz. marca), dzięki pilotce dano mi do pokoju grzejnik, OK! Brak możliwości zagotowania wody w pokojach standard :-( i brak ogólnie dostępnego automatu na kawę/napoje, ale bary kawowy i drinkowy za dobre euro jest... Nie zawsze woda do kąpieli była wystarczająco gorąca. Pokoje sprzątane solidnie codziennie. Obsługa bardzo miła. Położenie doskonałe, blisko centrum handlowe (tamtejsze najbliższe Pingo Doce obecnie w remoncie), blisko przystanek komunikacji miejskiej, promenada nad oceanem. Piękny ogród, ale aktualnie w godzinach dziennych hałas z powodu budowy. Jedzenie smaczne i do woli, po tygodniu pobytu śniadanie jednak może się znudzić (wybór nieco ograniczony). Sama wycieczka "Gdzie nogi poniosą" bardzo ciekawa, choć nie wszystko udało się zrealizować z powodu bardzo zmiennej (a na wysokich wejściach niebezpiecznej) pogody. Pani Ania P. - pilotka informowała nas o powodach zmian i propozycjach innych tras niż planowane. W opisach wycieczek (i tej programowej i fakultatywnych) podanych przez Rainbow należy dodać, że bardzo wskazane jesienią i zimą są ochraniacze na buty i druga para butów (nie sandałków) na zmianę ze względu na błoto i wodę. Również wskazane jest dodanie uwagi przy tych z długimi trasami przy lewadach lub w góry, że nie ma toalet przez kilka godzin marszu, a "skręcenie w las" niemożliwe jest z powodu nachyleń zboczy (np. na wycieczce fakultatywnej "Pocztówki z Madery" od wyjścia z hotelu przez 5 godzin nie ma toalety, o czym dowiadujemy się na trasie). Piloci polscy bardzo ciekawie i dużo opowiadają o Maderze oraz o zwiedzanych miejscach, środowisku, historii, itp. Bardzo chciałabym wrócić na piękną kwitnącą Maderę, jeśli wiek i zdrowie pozwoli na pokonywanie podobnych lub krótszych tras (teraz dałam radę ze wsparciem pilotki pani Ani). Natomiast nie polecam takiego wyjazdu tym moim bliskim, którzy mają małe dzieci, mają chorobę lokomocyjną lub szukają plaży z piaskiem do opalania...
Ewa, Warszawa - 18.03.2025 | Termin pobytu: marzec 2025
0/0 uznało opinię za pomocną
4.5/6
Do programu wycieczki, kwestii organizacyjnej oraz opiekuna wycieczki nie mam zastrzeżeń, natomiast jakość, przynajmniej niektórych pokoi hotelowych zdecydowanie poniżej oczekiwań, szczególnie za tą cenę. Jedzenie oraz baseny wg mnie ok. Dostaliśmy apartament dwupokojowy trzyosobowy. Na początek w pokoju przywitały nas karaluchy pokaźnych rozmiarów (mogę udostępnić zdjęcie). W łazience brak gniazdka, jedyne w miarę dostępne było w większym pokoju pod stołem. Aby dostać się do pozostałych gniazdek trzeba było odsuwać łóżka, bo ktoś tak "sprytnie" wymyślił. Z okna widok na ścianę. W dzień od 6:30 do ok. 22:30 słychać było głośny hałas od wentylacji kuchennej, szczególnie uciążliwy po otwarciu okien. Oczywiście brak lodówki i czajnika. Ogólnie to nie miałem wygórowanych oczekiwań, szczególnie że to była objazdówka ale są jakieś granice - nigdy więcej.
PAWEŁ, - 10.07.2024 | Termin pobytu: czerwiec 2024
8/8 uznało opinię za pomocną
4.5/6
Wyspa, którą na pewno warto zobaczyć. Wspaniały klimat, roślinność i widoki. Tygodniowy pobyt w zupełności wystarczy. Należy pamiętać, że na Maderze jest wszędzie pod górkę lub w dól.
Darek - 01.07.2023 | Termin pobytu: czerwiec 2023
9/9 uznało opinię za pomocną