5.2/6 (81 opinii)
5.0/6
Właśnie wróciliśmy z wycieczki po parkach narodowych USA. Wycieczka spełniła nasze oczekiwania, a nawet je przewyższyła, pod względem przyrodniczym i widokowym. Niesamowite przestrzenie i zjawiskowe zwłaszcza Kanion Antylopy i Park Yellowstone pozostawią piękne wspomnienia. Męcząca podróż i codzienne długie przejazdy nie stanowiły większego problemu. Niestety poważnym minusem wyjazdu była przewodnik -pilot Pani Zofia S-B. Jak sama powiedziała,przyjechała w zastępstwie. Już na początku pobytu w USA, przy odprawie imigracyjnej ,odprawiła się pierwsza ,przez co nie mogła pomagać podróżnym przy podchwytliwych pytaniach celników. Skutkowało to pozostawieniem jednego turysty na granicy i nerwową atmosferą. Turysta musiał radzić sobie sam bez znajomości języka angielskiego i gonić wycieczkę taksówką.Pani Zofia nie popisała się znajomością Stanów mimo że była tam kilkakrotnie. Jej opowieści ograniczały się do suchego przeczytania kilku zdań na temat zwiedzanych obiektów. Długie ,kilkugodzinne przejazdy,odbywały się w całkowitej ciszy .Nie puściła żadnego filmu ani muzyki. Dopiero po prośbach ze strony uczestników wycieczki robiliśmy przerwy na zakupy spożywcze w sklepach aby zaopatrzyć się w jedzenie na drogę.Kolejną wpadką jako pilotki była "pomoc " przy wypełnianiu aplikacji Arrive Can przed przekroczeniem granicy z Kanadą.Pod pretekstem rozładowanego telefonu ulotniła się jak kamfora.Całe szczęście że grupa zorganizowała się sama i wszyscy wypełnili formularz wjazdowy.Szkoda ,że tak renomowane biuro jak Rainbow,znane że świetnych przewodników, pozwala sobie na taką wpadkę.Zwłaszcza że " Najpiękniejsze parki" są najdroższą wycieczką po Stanach więc liczyliśmy na najwyższy poziom obsługi. Niestety mieliśmy pecha.
Beata z Bielska - 01.08.2022
40/40 uznało opinię za pomocną
5.0/6
Ciekawa wycieczka, ale ze słabym kierowcą i jeszcze gorszym pilotem P. Arkadiuszem, który odrabiał pańszczyznę. Brak profesjonalnych pilotów może zniechęcić do kolejnych podróży z Rainbow.
Uczestnik - 27.09.2024 | Termin pobytu: wrzesień 2024
8/8 uznało opinię za pomocną
5.0/6
Objazd bardzo intensywny, dużo wrażeń, piękne widoki, pogoda dopisała . Noclegi przyzwoite. Autokar klimatyzowany i wygodny.
Mariola - 24.11.2024 | Termin pobytu: wrzesień 2024
2/4 uznało opinię za pomocną
5.0/6
Tę opinię powinno podzielić się na dwie zupełnie oddzielne kwestie - podróży oraz samej wycieczki. Jeśli chodzi o organizację przelotu, biuro powinno dostać -10/100,a piszę to jako osoba stosunkowo młoda i często latająca. Sam lot na tak długiej trasie jest kwestią dokuczliwą, natomiast biuro nie ułatwia - o bilety trzeba się prosić w okienkach u każdej linii lotniczej przy każdej przesiadce, błagać o miejsca nieporozsiewane po całym samolocie; jest to oczywiście do załatwienia, ale wielu uczestników dzieliła bariera językowa, która jest jak najbardziej zrozumiała - nikt nie ma obowiązku władać biegle angielskim do tego stopnia, żeby móc wytłumaczyć Pani z Delty czy KLM, że nie mamy biletów na kolejny transfer tak jak nam to obiecano oraz, że maszyna do self-checkinu nie działa z naszymi danymi (tu też biuro coś wykombinowało, przy skanie mojego paszportu wyskoczyło imię i nazwisko innej Pani z naszej grupy) Pozdrawiam też koordynatora podróży, który odebrał telefon od zestresowanej Pani i powiedział jej żeby....poszła do maszyny do self-checkinu oraz Panią, która udzieliła mi przed wyjazdem błędnej informacji na temat recheckinu bagażu :) Gdyby był to wszystko dotyczyło lotu 3-godzinnego, myślę, że nie byłoby problemu, mówimy jednak o kilku długich lotach i przy każdym takie same problemy. 10h przesiadka w Amsterdamie również zostawia wiele do życzenia - 3 inne loty do Polski dużo wcześniej, ale rozumiem, że jak już tniemy koszty to po całości. A teraz do sedna - sama wycieczka jest wspaniale przygotowana, nie było żadnych problemów, a jeśli jakieś małe mankamenty wyszły gdzieś w praniu to dzięki wspaniałej Pani Pilot Joasi za chwilę znikały. Jedzenie w trakcie przejazdów, toalety, inne potrzebne informacje na 5+, ciekawe pozaprogramowe propozycje od Pani Joasi. Autokar wygodny, kierowca sprzedaje picie, jednak proszę wziąć ostrzeżenia o klimatyzacji na poważnie - nie jest to niczyja wina, Amerykanie po prostu przedmuchują wszystkich do kości ;) I proszę być gotowym na monotonię amerykańskich śniadań, to również niczyja wina, ale Europejczycy stołują się zupełnie inaczej. Proszę nie martwić się też swoją kondycją, na pewno dacie wszyscy radę a i warto. Ale może łatwiej przetransportować się tam kajakiem ;) Pozdrawiam całą grupę z ostatniej wyprawy!
Zuzanna, Łódź - 17.09.2024 | Termin pobytu: wrzesień 2024
9/9 uznało opinię za pomocną