4.8/6 (106 opinii)
2.5/6
Wycieczka intensywna, zawierająca najważniejsze zabytki Indii i Nepalu , ale źle zaplanowana organizacyjnie. Taj Mahal po podróży, to pomyłka, został zamieniony na zwiedzanie Fortu w Agrze. Taj Mahal następnego dnia rano był piękny. Za dużo wizyt w promowanych sklepach, za mało czasu na zabytki lub czasu własnego. Hotel w Delhi trochę brudny, potrzebne własne prześcieradło i klapki p/prysznic. Takie są Indie , ale za to hotel blisko lotniska. Varanasi to posumowanie całych Indii, ogromne przeżycie. Wizyta w Chitwan dosyć przykra. Jest to zoo , gdzie słonie są trzymane na łańcuchach, małe słoniątka też. Dopóki turyści będą płacić za to - nic się nie zmieni. Pomyłką jest również trasa trekkingu w Nepalu, asfaltową drogą pomiędzy kartofliskami, żadnych interesujących punktów widokowych. Rainbow ma zawsze dobrych Pilotów, ale nie tym razem. Pilot oznajmił nam, że nic nie jest interesujące, najlepsze zdjęcia są w internecie, ale możemy się sami o tym przekonać. Brak organizacji grupy, jasnej informacji, już na lotnisku oczekiwanie 1,5-2 godzin. Pilot nie określił miejsca spotkania i nie było z nim kontaktu telefonicznego. To, że grupa wróciła w komplecie, zawdzięczamy lokalnym pomocnikom Pilota. Bardzo staraliśmy się sami zachować magię wycieczki i piękne wspomnienia , ale było trudno. Grupa była zbyt liczna ok. 30 osób a system TGS zawodził. Hotele w Nepalu lepsze, w Kathmandu na Thamelu - hotel Yukhang, klimatyczny, świetna lokalizacja ( ale trzeba iść pieszo). Dhulikhel Lodge, pięknie położony, bardzo dobry, ze wspaniałą panoramą Himalajów o wschodzie słońca. Termin wycieczki był 2x anulowany, Rainbow wykonał wycieczkę z "obowiązku" i pozostały niezrealizowane marzenia za niemałą cenę. Zabrakło tak niewiele: dobrego Pilota, organizacji i aktualnej informacji (procedura wizowa w Nepalu wygląda inaczej niż to podaje biuro Rainbow). Indie "zaliczone" , Nepal piękny - ale do powtórzenia ale z innym biurem.
2.5/6
Logistycznie bardzo zle planowanie, np: trzy noclegi w Kathmandu, kazdy w innym hotelu. Tak samo w Delhi. Codzienne pobudki o 5:30, pakowanie i opuszczanie hotelu. Duzo straconego czasu na przeprowadzki i przejazdy. A mozna bylo wiecej pozwiedzac. Przymusowe wizyty w sklepach nie byly potrzebne i mimo licznych protestow, musialy byc realizowane. Pilot, pani Paulina, mila i moze dobrze przygotowana, ale nie scora do dzielenia sie informacjami o zwiedzanych krajach. Zero informacjii na temat szkolnictwa, ekonomii, opieki zdrowotnej, dochodu na mieszkanca, kultury, waznych wydazen, etc. Pani pilot nie rozliczyla sie na koniec z realizacii programu ani z obowiazkowych skladek pienieznych. Powrocilam do Polski z uczuciem niedosytu. Szkoda zmarnowanego czasu.
2.5/6
Niestety była to druga najgorsza wycieczka w jakiej brałam udział-gorzej było tylko w Bangladeszu.Fatalne hotele,smog w New Dheli,jaszcze gorszy smog w Nepalu,jedzenie pozostawiające wiele do życzenia,problemy organizacyjne,jedyne plusy to piękne zabytki w Nepalu ,ciekawe pamiątki i sympatyczni mieszkańcy Nepalu
2.5/6
Wiedziałem w jaki region świata się wybieram, bo zwiedziłem już prawie 70 krajów, obawiałem się więc zatruć pokarmowych, ale nie sądziłem , że mnie i sporą część grupy dopadną silne infekcje górnych dróg oddechowych, związanych z tragiczna jakością części hoteli a szczególnie stanem zagrzybionej klimatyzacji. W Kathmandu w pokoju 101 był brud, odpadające płytki w łazience i "klimatyzacja / nagrzew " nieefektywny i prawdopodobnie nieczyszczony od zainstalowania przed dekadami... Co jak co ale akurat stan jakości i dezynfekcji systemu chłodząco - grzewczego jest b łatwy do wyegzekwowania przez lokalnego przedstawiciela Rainbow przy corocznym wznawianiu kontraktu. Tylko trzeba chcieć i po prostu być przy odgrzybianiu przez specjalistyczna firmę. Jest to wbrew pozorom bardzo poważna sprawa i Rainbow, reklamujący się w TV, jako firma oferująca swoim Klientom....." Archipelag beztroski..." powinna wprowadzić natychmiast ścisłe procedury uzależniające coroczną prolongatę najmu hotelu od przeprowadzonej dezynfekcji systemu pod nadzorem przedstawiciela Rainbow, w trosce o zdrowie swoich Klientów...