Opinie klientów o Egipt, Jordania, Izrael – bliskowschodni tercet

5.2 /6
345 
opinii
Intensywność programu
5.3
Pilot
5.4
Program wycieczki
5.5
Transport
4.9
Wyżywienie
4.8
Zakwaterowanie
4.5
Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.

Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
Najlepiej oceniane
Wybierz

3.5/6

Marek 20.07.2019

Bliskowschodni ale express!

Witam. Mam mieszane uczucia co do tej wycieczki. Pierwsze problemy pojawiły się już na lotnisku w Katowicach. Zapłaciłem za rezerwację miejsc w większą przestrzenią na nogi ale obsługa poinformowała mnie, że niestety RB.pl nie wykupił tej opcji u przewoźnika ani do ani z powrotem!!! Następnym etapem był nocleg w dramatycznych warunkach w Egipcie przed wyjazdem na objazd. Do hotel dotarliśmy grubo po 24 a obsługa silnie zdziwiona naszym przybyciem. Na pokój czekalismy 2 godziny (obsługa osobiście prowadziła każdego do pokoju), w międzyczasie będąc zmuszonym jeść zimny posiłek. Pokoje ( i łazienka) dramat - jedyny plus twardy materac. Kolejny dzień spędziliśmy wyłącznie na przejściach granicznych (jakby nie można było wylądować od razu w Jordanii!!! Egipt-Izrael-Jordania) i to w dodatku w ciszy ponieważ egipski ochroniarz-towarzysz zabronił Michałowi opowiadać po polsku o Synaju - rozumiem, że RB.pl coś z tym kiedyś zrobi??? Na szczęście objazd ze wspaniałym pilotem ( Michał) oprócz jednej niespodzianki w Ammanie (obsługa hotelu wpadła na pomysł 4 osobowych pokojów modułowych - dzięki temu że uczestnicy mieli dosyć podróży zgodziliśmy się na taki przydział gdyż w innym przypadku byłby nie lada problem - nie pominę faktu, że znów na pokój oczekiwaliśmy 10 minut jordańskich czyli 2,5 godziny realnie). Potem wszystko poszło już jak z płatka do momentu powrotu do Egiptu i znowu ,,super hotel z 1*" Verginia Resort, znowu zdziwiona naszym przybyciem obsługa ale tym razem podczas posiłku czekała nas kolejna niespodzianka a mianowicie kierownik stołówki biegał jak poparzony i wąchał nam plastikowe kubki z napojami czy czasem nie ma w nich grama alkoholu - chyba z tego powodu że kolacja miała być bez napojów zawierających alko. Dodatkowo trafiliśmy zmęczeni do hotelu w trakcie trwania jakiejś egipskiej imprezy z głośnym wyciem i muzyką do rana. Taki urok BYLEJAKICH hoteli. Pomocy bagażowych i kierowców (za które RB.pl bierze dodatkowe pieniądze już na wyjeździe też próżno szukać - oprócz Betlejem - praktycznie wszędzie ładowaliśmy bagaże do i z autobusu sami oraz do i z hotelu). Pobyt w Sharm mogę uznać za udany ponieważ sami sobie wybraliśmy jeden z lepszych hoteli (Jaz Belveder). Konkluzja na koniec. Jeżeli komuś nie przeszkadzają powyższe niedogodności to objazdówkę mogę polecić z czystym sumieniem. Zobaczyliśmy bardzo dużo a Michał jest naprawdę dobrze przygotowany i cierpliwym pilotem. Pani rezydentka ma się od kogo uczyć, ponieważ nawet jej się nie chciało pojawić na lotnisku w dniu wylotu (15:15) i pozostawiła wszystkich klientów RB.pl na pastwę zgadywania oraz szarpania się z obsługą lotniska. Należy również liczyć się z opóźnieniami w obie strony za każdym razem godzina!!! ale tak już jest jak przewoźnikiem jest egipski AirCairo.

3.5/6

M. 08.07.2018
Termin pobytu: sierpień 2018

Polecam

Wycieczka na ogół dość ciekawa. Godne polecenia miesjca to Wadi Rum, Jerozolima i oczywiście Morze Martwe.

3.5/6

Sławomir, Zabrze 10.03.2019

Tercet

Hotel w Egipcie Virginia nie dla wycieczki objazdowej, pobyt pierwsza i ostatnia noc, głośna muzyka nie dajaca spać conajmniej do 24.00 Śniadanie w pakiecie to dwie słodkie bułki (łącznie nie większe od jednej kajzerki) plaster sera i mortadeli, plus soczek dla 3-4 latka ze słomką. Postój i kąpiel w Morzu Martwym niecała godzina. Przyjazd do Petry o 14.00 to trochę za późno, ale ze trzy punkty zakupowe zaliczone. W Jordani "wizyta" w jednej restauracji w ramach lanchu i tylko jedna oferta posiłku za 15$ od osoby, część grupy stwierdziła za drogo. Bilet do Petry kosztuje 75$ w cenie biletu jest wstęp do Małej Petry, ale to nie przeszkadza żeby zaproponować zwiedzanie za 15$ od osoby. Zwykłe naciąganie klienta. W jednym hotelu w Jordani personel kuchni organizuje się gdy grupa siedzi przy stołach.

3.5/6

Andrzej Kazimierz, GDAŃSK 07.10.2017
Termin pobytu: wrzesień 2017

Ponowne odwiedziny.

Na początku chcę powiedzieć, że to nasz trzeci pobyt w tym rejonie świata - mamy więc z żoną skalę porównawczą. Poprzednio byliśmy z innymi biurami podróży i programy wycieczek odrobinę się różniły. Ciepły, chwilami wręcz nie do zniesienia upalny klimat, bogactwo kultury i historii - to atuty które zawsze się sprawdzają. Na pewno warto polecić Jordanię i Izrael i Palestynę każdemu - i każdy coś interesującego dla siebie z pewnością znajdzie. My także polecamy niezdecydowanym, gdyż pomimo kilku poniższych słów krytycznych nie uważamy wyjazdu za nieudany. Główną wadą i powodem niskiej oceny wycieczki byli lokalni przewodnicy. Wiemy, że Rainbow musi korzystać z ich usług. Jednakże czy ktoś weryfikuje ich rzeczywiste umiejętności i znajomość języka polskiego? Niezwykle miły, sympatyczny i starający się być pomocnym przewodnik w Jordanii mówił tak słabo po polsku, że większość jego wypowiedzi była stracona - a szkoda, bo to ciekawy człowiek który usiłował opowiedzieć o codziennym życiu w Jordanii. Palestyńczyk był z nami za krótko żeby coś można było o nim powiedzieć. Natomiast pani Ewa z Izraela to naszym zdaniem kompletna porażka: polski na poziomie zrozumiałym, choć dość słabym. Za to jej wiedza jest dla nas tajemnicą, gdyż przekazywała bardzo mało informacji historycznych i kulturowych - a te które były ograniczały się w większości do historii najnowszej przekazywanej w formie propagandy państwa Izrael. Przykład: tu stoją nowe osiedla izraelskie postawione na ziemi która do niedawna należała do Jordanii, lecz ponieważ państwo Izrael ma niedobrych sąsiadów to musiało się bronić i najechać zbrojnie zagrabiając tereny. Jordańczycy nie chcieli potem wrócić na te tereny i skoro nie chcieli, to postawiono osiedla. O czołgach stojących między zagrabionymi ziemiami i panstwami sąsiadującymi jakoś nasza pani przewodnik zapominała. Na wiele pytań nie dostaliśmy żadnej odpowiedzi, pomimo obietnicy dowiedzenia się i przekazania jej w późniejszym czasie. Zwiedzanie Jerozolimy w dużej mierze polegało na czytaniu wersetów z biblii i ich interpretacji - a nasza wycieczka nie była pielgrzymką i mam prawo powiedzieć, że nie podobało mi się to. Przy wcześniejszych wizytach w Jerozolimie, Betlejem i innych miejscach tego regionu uzyskiwaliśmy szereg informacji o ich historii, losach ludzi i kulturze. Nie wiem, może pani Ewa ma wiedzę na ten temat, ale nie potrafi jej przekazać. Objazd po Izraelu, najciekawszy punkt programu, w dużej mierze z powodu braku należytego przewodnika został zmarnowany. Brak urządzeń do bezprzewodowego przekazywania informacji turystom przez przewodnika w tym przypadku uważam za karygodny błąd organizacyjny. Przecież Rainbow je posiada, a słyszalność w zgiełku starej Jerozolimy, Betlejem czy innych gwarnych miejscach jest łatwa do przewidzenia. Odbieram osobiście ten fakt za objaw lekceważenia klienta przez R. Jakość transportu także pozostawiała wiele do życzenia: fatalny stan techniczny i czystość egipskiego autokaru. Uparty kierowca izraelski który przez 3 dni naszego z nim pobytu miał problem ze sprzątaniem, a czasem sam - a nie pilot który powinien teoretycznie nim zarządzać - decydował o trasie przejazdu. Czasami także odnosiliśmy wrażenie, że nasz pilot usiłuje ratować jakąś źle przygotowaną organizacyjnie sytuację.
179808187
telefon

Pobierz aplikację mobilną Rainbow

i ciesz się łatwym dostępem do ofert i rezerwacji wymarzonych wakacji!

pani-z-meteracem